با توجه به استقرار نظام آموزشی مهارتی و نظام صلاحیت حرفه ای تبدیل ایده به محصول مهم ترین ماموریت در دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

دکتر صالحی معاونت پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته پژوهش در تمام مراکز و واحد های دانشگاه جامع علمی کاربردی همایش  و نمایشگاه استانی مرتبط با این هفته برگزار گردید که این همایش ها در دانشگاه شهید بهشتی و در پارک های علم و فناوری برگزار شده است.

صالحی افزود: تبدیل ایده به محصول مهم ترین و در اولویت ترین ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی است تا خلاء موجود بین صنعت و دانشگاه که در حال حاضر در جامعه دیده می شود برطرف گردد.

وی با بیان این که در یک سال گذشته چندین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در دانشگاه جامع و واحد های استانی برگزار شده است خاطر نشان کرد: معرفی کلینیک های اشتغال نیز در این نمایشگاه ها به منظور شناسایی مشکلات در بازار کار بوده است و ما سعی کردیم در این چند ماهی که از استقرار نظام آموزش مهارتی می گذرد با شناسایی نیاز ها و تقاضای سطح جامعه رشته های مرتبط را با واحد های تولیدی و صنعتی ایجاد کنیم.

وی افزود: 16 استان در این نمایشگاه شرکت داشته اندو جذب و پرورش ایده ها، نوآوری، تولید دانش فنی و تجاری سازی از اهداف دانشگاه جامع در هفته پژوهش و فناوری بوده است./ع2

برچسب ها: دانشگاه ، کارآفرینی ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار