کارخانه اي در اسرائيل که قطعات سيستم دفاعي گنبد آهنين را توليد مي کند در ماه مارس تعطيل خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت ؛ اين روزنامه اسرائيلي امروز در وب سايت خود نوشت کارخانه الکترونيکي "سانمينا" که قطعات مورد استفاده در سيستم دفاع موشکي گنبد آهنين را توليد مي کند در آستانه تعطيلي است.

پنجاه کارگر اين کارخانه روز سه شنبه در اعتراض به تعطيلي قريب الوقوع اين کارخانه در مقابل ساختمان وزارت جنگ اسرائيل در تل آويو تظاهرات کردند.در نتيجه اين تصميم،‌  400 نفر از کارگران اين کارخانه شغل خود را از دست خواهند داد.اين کارگران که خود را مغزهاي گنبد آهنين مي نامند از پذيرفتن چنين تصميمي خودداري کرده و در صددند در اعتراض به تعطيلي اين کارخانه اقدامات ديگري انجام دهند.

کارگران اين کارخانه در اين تظاهرات با سر دادن شعار و حمل پلاکاردهايي با اين مضمون که "بستن سانمينا به امنيت ملي آسيب ميرسد" و "آخرين جنگ ثابت کرد که گنبد آهنين جان انسان ها را نجات مي دهد" اعتراض خود را نشان دادند.موريس منصور، رئيس اتحاديه کارگري اين کارخانه تهديد کرد کارگران در روزهاي آينده دست از کار خواهند کشيد.

يکي از کارگران اين کارخانه گفت: احساس مي کنيم از ما سوء استفاده شده است. اکنون که عمليات ستون ابر به پايان رسيده، آنها مي خواهند از دست ما خلاص شوند.مالکا هرنشر، مسئول ارزيابي کيفيت در اين کارخانه گفت: در طي عمليات ستون ابر، سامانه گنبد آهنين مانند يک سرباز بود و زندگي ما را نجات داد. چرا اکنون آنها مي خواهند آن را متوقف کنند؟

وزارت جنگ اسرائيل اعلام کرد: ما از اينکه کارگران شغل خود را از دست مي دهند متاسفيم اما در اين مورد، مديريت آمريکايي اين کارخانه تصميم گرفته شعبه اسرائيلي اين سامانه را به دلايلي که خودشان مي دانند، تعطيل کند. ما نمي توانيم به کسانيکه خواستار کمک ما نيستند، کمک کنيم.

وزارت جنگ اسرائيل به اين موضوع اشاره کرد که مديريت کارخانه سانمينا به اين وزارتخانه درباره تصميم خود اطلاع نداده و يا در اين زمينه درخواست کمک نکرده است.وزارت جنگ اسرائيل اعلام کرد در جلسه اي با مقاطعه کار اين طرح اين نتيجه حاصل شد که سانمينا فقط يکي از کارخانجات توليد قطعات گنبد آهنين است و اين تصميم هيچ تاثيري بر توليد اين قطعات ندارد و قطعات لازم براي سيستم هاي گنبد آهنين اسرائيل کماکان فراهم خواهد شد.
برچسب ها: اسرائیل ، آهنین ، سانمیتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار