عطش کاذب ورود به تحصیلات تکمیلی در کشور فروکش خواهد کرد و کار آفرینی و اشتغال مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران: دکتر روستا آزاد عصر دیروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره کار آفرینی و توسعه کسب و کار در دانشگاه شریف گفت: درحال حاضر بسیاری از دانشجویان ارشد ودکترا از ادامه تحصیل خود سرخورده شده اند و تمایل ورود به بازار کار دارند و این انتظار از فارغ التحصیلان دانشگاه هایی مثل صنعتی شریف برای ورود به بازار کار بالاتر از سایر دانشگاههاست.

وی افزود: آینده پژوهی در حوزه علم و فناوری و کسب و کار بسیار مهم است و بایستی آینده پژوهی داشته باشیم تا بوسیله آن بتوانیم آینده را بسازیم.

وی آینده سازی را هدف مهم کار آفرینی است و تصریح کرد: جوانان در موقع ورود به دانشگاه باید چشم اندازی را برای خود ترسیم کرده و آینده خودشان را بسازند.

دکتر روستا آزاد تغییر رشته مداوم دانشجویان را یک معضل عنوان کرد و یاد آور شد: در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف طرحها و برنامه های در حال اجرا است تا دانشجویان را از حیرت و سردرگمی و تغییر رشته مداوم بیرون بیاورد و با مشاوره و آگاهی بخشی آنها را در مسیر درست تحصیل قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اطلاعات در حوزه دانش و فناوری ایده ها در قالب کسب و کار ارائه می شوند و موجب اشتغالزایی و تحرک و پویایی جامعه می شوند و از دانشجویان انتظار می رود که در این حوزه ایده پردازی می کنند تا این ایده در قالب فکر جدید به تولید محصول برسد.

گفتنی است چهارمین جشنواره کار آفرینی و توسعه کسب و کار عصر دیروز با معرفی نظرات برتر در دانشگاه صنعتی شریف و با حضور محققین کار آفرینان مسئولین دانشگاه به کار خود پایان داد./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار