دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به زیان دو هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو در سال جاری گفت:دولت برای ثبات قیمت خودرو ،باید بخشی از زیان را با اختصاص مواد اولیه ارزان به تولیدکنندگان جبران کند.

احمد نعمت‌بخش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: افزایش نرخ ارز و مواد اولیه اساسی چون فولاد، پتروشیمی، آلومینیوم، مس و تایر هزینه‌های تمام شده تولید خودرو را به شدت افزایش داد.

وی ادامه داد: در این شرایط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حدود سه ماه پیش براساس دلار به مراتب ارزان‌تر از نرخ اتاق مبادلات، قیمت جدید خودروها را مصوب کرد به‌گونه‌ای که خودرویی که با دلار سه هزار تومانی تولید شده بود براساس دلار دو هزار تومانی قیمت‌گذاری شد.

نعمت بخش افزود: نتیجه این وضعیت زیان تولیدکنندگان  از ابتدای سال تا کنون بوده، به‌گونه‌ای که خودروسازان داخلی طی این مدت بیش از دو هزار میلیارد تومان ضرر کرده‌اند .

دبير انجمن خودروسازان با بيان اينکه  آزادسازي قیمت خودروها راهکاری مناسب برای رفع مشکلات صنعت خودرو محسوب می شود، گفت:هم اکنون اختلاف قيمت محصولات در کارخانه و بازار آزاد، زمينه ساز فعاليت دلالان و زيان خودروسازان شده است.

وي ادامه داد: در حال حاضر هزينه توليد تمام خودروها به جز 206 و 207، بالاتر از قيمت بازار آزاد آن براي خودروساز تمام مي شود، بنابراين ما اين درخواست را داريم که به ما اجازه دهند تا محصولات را در حاشيه بازار بفروشيم تا زيان خودروسازان کاهش يابد و تقاضاي کاذب از بين برود.

نعمت بخش در پاسخ به اين موضوع که ممکن است ،آزادسازی قیمت ها به زیان مصرف کننده تمام شود اظهار داشت: اگر دولت مي خواهد خودرو گران نشود بايد زيان خودروسازان را تأمين کند.

وي ادامه داد: هم اکنون فولاد، آلومينيوم و مواد پتروشيمي در شرکت هاي دولتي توليد مي شود و در اين شرايط بايد تکميل شود که اين محصولات با قيمت ارزان در اختيار خودروسازان قرار گيرد./س

برچسب ها: خودرو ، زیان ، مواد اولیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار