به تازگي شركت پارس خودرو درخواست توليد تندر90 با يك كيسه هوا را ارائه داده و در صورت موافقت سازمان ملي استاندارد ، محصول پرايد در مسير عدم اجراي استاندارد ايربگ تا پايان سال تنها نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، اخیرا مدیرعامل پارس خودرو در نامه‌ای به سازمان استاندارد اظهار کرده که شرکت رنوپارس به عنوان تامین کننده قطعات تندر 90، قادر به تامین و تحویل سیستم کیسه هوای سرنشین به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم نیست.

اين در حالي است كه سازمان ملي استاندارد ،از سال گذشته  نصب 2 ايربگ بر روي تمام محصولات توليد داخل را جزو استاندارد اجباري اعلام كرده بود و به دليل آماده نبودن گروه خودروسازي سايپا در تامين ايربگ ، اجراي اين استاندارد در 2 نوبت به تعويق افتاد.

بر اساس اين گزارش ، با وجود اتمام مهلت قانوني تعيين شده در ابتداي مهرماه سال جاري، گروه سايپا براي توليد پرايد بدون ايربگ تا پايان امسال از سازمان استاندارد مجوز گرفته است.

اما در حاليكه گفته مي شد تنها محصولي كه در تامين ايربگ و جاسازي آن مشكل دارد پرايد است ، به تازگي شركت پارس خودرو نيز تقاضاي توليد تندر 90 تنها با يك ايربگ را داده است.

در همين ارتباط احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تصريح كرد: طبق اعلام شرکت پارس خودرو، رنوپارس درخواست کرده که به دلیل برخی محدودیت‌ها، تندر 90 بدون کیسه هوای سرنشین و تنها با کیسه هوای راننده تولید شود.

وي ادامه داد: البته در سال جاری مشکلی برای ادامه تولید تندر 90 با یک کیسه هوا وجود ندارد اما با توجه به اجباری شدن نصب دو کیسه هوا بر روی سواری‌های داخلی از ابتدای سال آینده، پارس خودرو این درخواست را مطرح کرده تا تمهیدات لازم در این باره از سوی سازمان استاندارد اندیشیده شود.

با اين وجود بهادر كاظمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مجوز توليد بدون استاندارد نصب 2 ايربگ از سوي سازمان استاندارد تنها براي خودروي پرايد و آن هم تا پايان سال جاري صادر شده است.

وي ادامه داد:اگر تا پايان مهلت قانوني ،ديگر خودروسازان تقاضاي توليد محصول بدون ايربگ كند به احتمال زياد  با آن موافقت نمي شود.

حال بايد منتظراعلام نظر نهايي سازمان ملي استاندارد ماند تا مشخص شود كه تندر 90 نيز در اجراي استاندارد ايربگ هم مسير پرايد خواهد شد يا خير؟ /عب

برچسب ها: ایربگ ، تندر ، پراید ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار