قرارداد تامین دانش فنی هفت واحد پالایشی پالایشگاه پارس به صورت سرمایه گذاری مشترک با مشارکت واحدهاي برتر دانشگاهي و مهندسی کشور در بهمن ماه امسال امضا می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عزت اله جودکی مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش با تاکید بر این که بومی سازی دانش فنی واحدهای پالایشی در کشور به عنوان یکی از مهمترین اولویت های واحد پژوهش و فناوری در دستور کار این واحد قرار گرفته است، افزود: پالایشگاه تمام ایرانی پارس که در استان فارس ساخته خواهد شد، دارای هفت واحد پالایشی تحت لیسانس و چهار واحد بدون لیسانس است که دانش فنی (لیسانس) بومی کشور جایگزین دارندگان خارجی دانش فنی خواهد شد.

وی تصريح کرد: این کنسرسیوم با مشارکت واحدهای برتر دانشگاهی و مهندسی کشور تشکیل خواهد شد که واحدهای دانشگاهی نقش علمی تامین دانش فنی از جمله تولید کاتالیست ها را برعهده خواهند داشت و شرکت های مهندسی نیز به دلیل تجارب ارزنده خود در اجرای پروژه ها حضور می یابند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به خوراک روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی پالایشگاه پارس گفت: با توجه به تولید مقادیر عظیمی میعانات گازی در پارس جنوبی تامین دانش فنی این پالایشگاه در اولویت قرار گرفته است که با وجود اختلافات جزیی در زمینه واحدها و کاتالیست های این پالایشگاه با پالایشگاه هایی که خوراک ورودی آن ها نفت خام است، می توان از دانش فنی تامین شده آن برای دیگر پالایشگاه های جدید نیز استفاده کرد.

جودکی افزود: حدود 10 شرکت مهندسی معتبر در زمینه پروژه های نفتی پالایشی در کشور فعالیت می کند که بیشتر این ها به صورت یی پی سی کار کرده که مذاکرات با تمامی آن ها انجام شده است که از این میان چند شرکت برتر برای این قرارداد انتخاب خواهند شد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار