مسئول مرکز افغانستان‌شناسی دانشگاه بیرجند از برگزاری دومین همایش بین‌المللی امنیت غرب در خراسان‌جنوبی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ علی بخشی در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه شهرستان سربیشه در گسترش روابط ایران و افغانستان اظهار کرد: دومین همایش بین‌المللی امنیت غرب در خراسان‌جنوبی طی سال آینده با محوریت افغانستان در بیرجند برگزار می‌شود.

وی از تنظیم پژوهش‌نامه مطالعات افغانستان در این مرکز خبر داد و افزود: این پژوهش‌نامه با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تدوین شده و با انجام این پژوهش‌نامه‌ها مرکز مطالعه افغانستان‌شناسی دانشگاه بیرجند به قطب مطالعه در کشور تبدیل می‌شود.

مسئول مرکز افغانستان‌شناسی دانشگاه بیرجند گفت: این مرکز بین رشته‌ای بوده و تمامی دانشجویان در رشته‌های مختلف می‌توانند در این مرکز فعالیت کنند.

بخشی با بیان اینکه در این مرکز طرح‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و سیاسی قابلیت ارائه است، ادامه داد: هدف از تشکیل این مرکز در دانشگاه بیرجند پژوهش در مورد امکانات موجود، فرصت‌ها و تهدیدها و نقاط ضعف و قوت بین دو کشور ایران و افغانستان است.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند در ادامه این جلسه تصریح کرد: دانشگاه بیرجند در سال‌های اخیر به دلیل دارا بودن 10 هزار دانشجو و 250 عضو هیئت علمی جزء دانشگاه‌های برتر کشور بوده است.

محمدعلی بهدانی یادآور شد: در مرکز مطالعات افغانستان‌شناسی دانشگاه بیرجند، پژوهش‌های کاربردی خوبی در زمینه‌های مختلف در حال تدوین است./س

برچسب ها: همایش ، امنیت ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.