کارگاه آموزشی یکروزه با عنوان آشنایی با مناطق آزاد تجاری در شهرستان ماکو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، با عنایت به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و تشکیل سازمان منطقه آزاد ماکو و در راستای برنامه های سالانه معاونت توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی کارگاه آموزشی یکروزه با عنوان آشنایی با مناطق آزاد تجاری در شهرستان ماکو برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که بیش از 60 نفر از فعالان اقتصادی حضور داشتند، مطالبی از جمله تعاریف موجود از مناطق آزاد تجاری، اهداف ایجاد آن و محل هزینه درآمدها ،ساختار سازمانی، اخذ عوارض و انواع عوارض دریافتی، معافیت مالیاتی، مقررات صادرات و واردات، مقررات ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری و بیان و بررسی مناطق آزاد تجاری ترکیه به عنوان نمونه غیر ایرانی توسط یکی از کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شرح داده شد.

افزایش سطح اطلاعات تجاری فعالان اقتصادی استان از اهداف مهم برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مناطق آزاد تجاری می باشد که طی ماه آینده در شهرستان های سلماس و خوی نیز این کارگاه آموزشی با عناوین یادشده برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که بر اساس نظر سنجی به عمل آمده از شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی یکروزه آشنایی با مناطق آزاد تجاری در شهرستان ماکو اجرای برنامه مذکور مثبت اعلام شد و شرکت کنندگان ضمن قدردانی از برگزاری این کارگاه آموزشی خواستار تکرار منظم و ادواری چنین نشست هایی در آن شهرستان شدند./س

برچسب ها: ماکو ، تجاری ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.