فرماندار شمیرانات با بيان اينکه با ایجاد اشتغال خانگی در روستاها شاهد مهاجرت معکوس به این سکونت‌گاه‌ها هستیم، گفت: سعی داریم تراکم ساخت و ساز در این مناطق را بالا ببریم؛ دیگر به صرفه نیست که مردم شهرستان به صورت غیرمجاز به ساخت و ساز بپردازند، لذا فرمانداری مکان‌هایی را که امکان دادن جواز باشد، معرفی خواهد کرد و مسئولان موظفند با شرایط خاص ضوابط و قوانین برای مردم مجوز صادر کنند.

محمد لاریجانی فرماندار شمیرانات در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال را در شهرستان شمیرانات و با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه ادامه می‌دهیم، اظهار داشت: در این جلسات تعاملات خوبی در رابطه با بحث ساخت و ساز غیرمجاز و مقابله با زمین‌خواری‌های جدید انجام گرفته که امیدواریم این پرونده‌ها را با کمک دادسرای ناحیه 3 ویژه زمین‌خواری به نتیجه رسانده و این املاک ملی را به دولت و نظام جمهوری اسلامی بر‌گردانیم.

وی با تأکید بر اینکه روند برگزاري این جلسات را استمرار خواهیم‌ داد، خاطرنشان كرد: دیگر به صرفه نیست که مردم شهرستان به صورت غیرمجاز به ساخت و ساز بپردازند لذا فرمانداری مکان‌هایی را که امکان دادن جواز باشد، معرفی خواهد کرد و مسئولان موظف بوده با شرایط خاص ضوابط و قوانین برای مردم مجوز صادر کنند.

فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به اجرای طرح گاز‌رسانی در لواسان و شهرهای اطراف تصریح کرد: گاز‌رسانی به شهر لواسان به پایان رسیده و شهرهای اطراف مانند امیاج، هینزک، سینک رو به اتمام است.

لاریجانی ادامه داد: پیگیری‌های لازم برای انتقال گاز به لواسان بزرگ در حال انجام‌ است‌ لذا امیدوار هستیم که در دهه فجر امسال گاز‌رسانی به فشم نیز به اتمام برسد.

وی در رابطه با طرح گاز‌رسانی به روستاها گفت: رسیدگی به وضعیت روستاها از لحاظ گازرسانی در دستور کار ما قرار داده شده لذا روستاهایی که از لحاظ جوی در شرایط نامناسبی قرار دارند‌ اگر شرایط فراهم شده و هوا مناسب باشد کار انتقال گاز‌رسانی به این مناطق را آغاز خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان شمیرانات با اعلام این خبر که سامانه 2727، 24 ساعته در اختیار مردم برای انتقال مشکلات به مسئولان ذی‌ربط است، گفت: اگر مسئولان در محیط کار خود حضور نداشته باشند این سامانه مستقیم به تلفن همراه آنها متصل شده و مسئولین موظف هستند که پاسخگوی مشکلات شهروندان باشند.

لاریجانی با بیان اینکه دو شیوه را مدنظر قرار داده‌ايم تا بهتر بتوانیم در روند خدمت‌رسانی به شهروندان قرار گیریم، اظهار داشت: اولین شیوه، حضور مستقیم مسئولان فرمانداری در روستاها و آشنایی با مشکلات و مسائل پیش‌روی مردم است و دیگری جلسه با معتمدین جوان محلات و روستاها بوده که از طریق این عزیزان با مشکلات مردم آشنا می‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه دولت پیگیر مستقیم جلسات طرح توسعه کشاورزی است، گفت: پیگیری این طرح باعث شد که شهرستان شمیرانات در بحث ایجاد اشتغال رتبه اول در استان را کسب کند.

فرماندار شمیرانات افزود: با ایجاد اشتغال خانگی در روستاها شاهد مهاجرت معکوس هستیم لذا سعی بر آن داریم که بافت روستاها را گسترش داده و تراکم را بالا ببریم تا ساخت و ساز بیشتری در این مناطق داشته باشیم که اگر فرزندان روستایی بخواهند به محل سکونتشان بازگردند با مشکل مواجه نشوند.

لاریجانی در پاسخ به اين سوال که آیا قرار است‌ انتخابات شوراها در حوزه انتخابیه شمیرانات و ری به صورت جدا برگزار شود، اظهار داشت: شمیرانات بنا‌بر تقسیمات کشوری، شهرستان مستقلی است، لذا در این رابطه که انتخابات شوراها مستقل برگزار می‌شود یا خیر باید منتظر ابلاغیه وزارت کشور باشیم.

وی درباره اينکه آیا مشخص شده است که چند حوزه در شمیرانات مکانیزه می‌شود، گفت: پیشنهاداتمان را برای ستاد انتخابات وزارت کشور فرستاده‌ایم، لذا پس از بررسی‌های لازم در این موضوع به ما ابلاغ می‌شود و فرمانداری شمیرانات مقدمات کار را انجام خواهد داد.

فرماندار شمیرانات در خاتمه خاطرنشان کرد: در رابطه با پروژه مهر‌ ماندگار در این شهرستان، بحث گاز‌رسانی و ایجاد سیستم فاضلاب را در دستور کار قرار داده‌ایم که به امید خدا به‌زودی به اتمام خواهیم رساند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار