به مناسبت هفته بزرگداشت دفاع مقدس نمایشگاه بزرگ "با نوای کاروان" از تاریخ اول تا 8 مهر در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران سالومه پوریامین، مسئول روابط عمومی این مجموعه با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز هفته گرامیداشت رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، نمایشگاه بزرگ "با نوای کاروان" با اجرای برنامه های بسیار جالب و متنوع و همچنین برپایی غرفه های مختلف به مدت 8 روز در چهار گوشه این مجموعه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این برنامه در دو بخش نمایشگاهی و جُنگ شبانه از ساعت 9 صبح تا 23 شب برگزار می شود افزود: برنامه های روزانه این نمایشگاه که از ساعت 9 تا 17 برگزار می شود شامل بخش های مختلفی همچون جنگ سخت، جنگ نرم، آینده روشن، دالان آینده و غرفه های سرگرمی برای کودکان و نوجوانان همچون نقاشی روی صورت و بنرهای بزرگ، نمایشگاه کتاب، نمایش ادوات نظامی کوچک و بزرگ، برگزاری مسابقه و اهدای جایزه و همچنین سرگرمی بسیار جالب و هیجان انگیز پرواز با کایت در آسمان ویژه خردسالان است.

وی توضیح داد: شبیه سازی یکی از مناطق عملیات جنگی در دوران دفاع مقدس که از میان آب می گذشته شامل سنگر سازی، ایجاد نیزار و نخلستان و باتلاق همراه با قایق، برپایی غرفه های تیر اندازی با دارت و کلت سبک و غرفه پخت نان صلواتی و ایستگاه صلواتی از جمله بخش های جنگ سخت به شمار می رود که در تمامی بخش ها راویان بازدیدکنندگان را همراهی کرده و جهت رفاه حال مراجعان و مسیریابی راحت، نقشه و بروشور راهنمای مسیر به آنان ارائه می شود.

پوریامین افزود: گذر از تونل زمان، غرفه های عفاف و حجاب، رسانه، سایبری، نشریات، گردشگری جنگ، مواد مخدر، شیطان گرایی، روحانیت در دفاع مقدس، فرقه های ضاله، قرآن در دفاع مقدس، زنان و بیداری اسلامی، پاسخگویی به شبهات دینی و غیره نیز از جمله بخش های جنگ نرم هستند.

وی با بیان اینکه در بخش آینده روشن نیز جدیدترین ادوات ساخته شده و به تولید انبوه رسیده نخبگان علمی و مخترعین جوان کشور و صنایع دستی هنرجویان هنرستان های شمیرانات به نمایش گذاشته می شود افزود: همچنین دستاوردهای علمی و دفاعی کشور پس از دفاع مقدس همچون ماهواره ای، انرژی هسته ای و غیره نیز در دالان آینده در معرض دید قرار می گیرد.

وی توضیح داد: شیبه ساز پروازی همچون دستگاه های ایکس باکس برای مراجعه کنندگان، ارائه بازی های رایانه ای ساخت کشور و همچنین پرده برداری از کتاب های با موضوع دفاع مقدس دیگر بخش های این نمایشگاه را تشکیل می دهند.

مسئول روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران گفت: اجرای برنامه نور افشانی در تمامی شب های برگزاری و همچنین دعوت از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و اسرا، هنرمندان دفاع مقدس، مداحان دفاع مقدس و مهمانان ویژه و اجرای برنامه های فرهنگی مختلف از جمله برنامه های جُنگ شبانه هستند که هر شب با حضور 3 هزار نفر از مدعوین برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: آیین افتتاح این نمایشگاه شامگاه روز 31 شهریور از ساعت 17 با حضور مسئولین لشگری و کشوری همچون فرماندهی سپاه جماران، فرمانده سپاه حضرت رسول (ص)، فرماندار شمیرانات، نماینده استانداری و دیگر مسئولین در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه بزرگ به همت سپاه ناحيه جماران و با همکاری سپاه حضرت رسول (ص)، شهرداری منطقه یک، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و سایر نهاد ها و ارگان های شمیرانات برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار