رئیس فدراسیون هندبال گفت: عملکرد مربی خارجی در مسابقات اسیایی خوب بوده است و هیچ راهی جز حفظ پانیچ برای تیم ملی نیست.

جلال کوزه گری رئیس فدراسیون هندبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: عملکرد سر مربی صربستانی تیم ملی در بازی های آسیایی اندونزی خوب بوده و بازیکنان از وی راضی هستند و باید وی را نگه داریم و از دست ندهیم چرا که در چنین موقعیتی مربی زن خیلی کم پیدا می شود.

وی تصریح کرد: با اطلاعاتی که بدست آوردیم کمیته ملی المپیک گفته است که تا پایان آذر ماه حقوق این مربی را خواهد داد بعد از آن بر عهده فدراسیون است که نگه دارد یا نه ما خیلی دوست داریم وی در خدمت تیم ملی باشد برای همین باید اسپانسرهای قوی پیدا کنیم تا از ما حمایت مالی کنند و هم اینکه مربی خارجی را داشته باشیم.

کوزه گری گفت: اگر پانیچ در ایران بماند از وی در رده های پایین تر استفاده می کنیم و می خواهیم در این ورزش بانوان پیشرفت داشته باشیم و در عرصه های بین المللی موفق نشان دهیم.

وی اشاره کرد: بانوان کشورمان عملکرد رضایت بخش در رقابت های قهرمانی آسیا در اندونزی داشتند و با توجه به گروه سختی که قرار گرفتند در مقابل حریفان قدر با اختلاف کمتر نسبت به سال های گذشته باختند.

کوزه گری گفت: ایران در این مسابقات در گروه مرگ قرار گرفت تیم های که عنوان های آسیایی و جهانی دارند با ما همگروه شدند کره جنوبی یکی از این حریفان که امسال نیز قهرمان این رقابت ها شد پر افتخارترین تیم قاره کهن در مسابقات آسیایی دارد و تا کنون 10 بار این عنوان را کسب کرده بود و ملی پوشان کشورمان توانستند در رویارویی با آن 15-16 گل بزنید و این در حالیست که در دوره های قبلی بیشتر از یکی دو گل نمی توانستیم به این تیم بزنیم و در رویارویی با کره شمالی و چین نیز همین طور بود و ما توانستیم گل هایی را درون دروازه حریفان قدر کنیم.

وی گفت: در مقابله با چین تایپه هم بدشانسی آوردیم و نتیجه را واگذار کردیم در این بین اگر به گل هایی که تیم ملی هندبال بانوان ایران با سایر تیم ها رد و بدل داشته است نگاه کنیم معلوم می شود که هندبال بانوان کشورمان پیشرفت هایی داشته است و مانند گذشته زنگ تفریح نیستیم.

کوزه گری افزود: اگر ایرادی به عنوان نهمی تیم ملی گرفته می شود و اینکه چرا با مربی خارجی چنین مقامی را کسب کردیم باید بگوییم که ما نباید به این تفکر کنیم که قبلا چندم شدیم و الان چندم باید به گل هایی که در این رقابت ها زده شد و اینکه بانوان ملی پوش میهنمان چقدر از نظر تاکتیک و تکنیک نسبت به گذشته فرق داشته اند.

وی عنوان کرد: در این رقابتها بانوان ایرانی با حجاب کامل به سراغ حریفان رفتند و فرهنگ و تمدن کشورمان را به رخ تیم های دیگر کشیده اند و این کار افتخار بزرگی برای ماست.
کوزه گری تاکید کرد: تیم ملی هندبال بانوان تازه از مسابقات

اندونزی بازگشته است و باید اسپانسری قوی پیدا کنیم و با برنامه ریزی مناسب و طولانی مدت همیشه در اردو باشد و این کار باعث می شود آنها همیشه آماده باشند و هیچ فدارسیونی تیم های خود را رها نمی کند بلکه براساس بودجه و حمایت های مالی که از آنها می شود برنامه ریزی کرد.

وی در خصوص تشکیل تیم ملی و حضور یا عدم حضور رافل در راس آن گفت: در گذشته صحبتهایی با این مربی اسپانیایی در خصوص همکاری همزمان با تیم ملی با مدیر عامل شامن سبزاور کرده ایم نظر وی تا حدودی مثبت است و باید جلسه ای بگذاریم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد و این در صورتی است که باید هم اسپانسر داشته باشیم و هم اینکه ثامن از ما حمایت کند ما در تلاش هستیم تا پایان سال تیم ملی را تشکیل دهیم و اگر فائل را هم در خدمت تیم ملی باشد و بازیکنان ملی پوش را برای بازیهای سال آینده آسیائی آماده کنیم البته قبل از تشکیل تیم ملی باید سازمان لیگ را راه اندازی کنیم و تکلیف مربی را مشخص کنیم.

کوزه گری گفت: به توجه به شرایط موجود و کمبود منابع مالی فدراسیون نمی توانیم مربی مستقل برای تیم ملی بیاوریم و این بهترین گزینه است.

وی در خصوص داوریهای لیگ و اینکه اعتراضاتی در این باره می شود: این اعتراضات به داوریها درست نیست باید جوانان نیز به داوری لیگ اضافه شود و پرورش یابند و در کنار با تجربه ها بیاموزند ودر بازیها به کار ببرند و اگر هم اشتباهاتی از سوی آنها رخ می دهد عمدی نیست و نیاز به زمان است تا این اشتباهات کمتر شود.

کوزه گری گفت: مسابقات لیگ برتر در زمان مناسبی برگزار می شود طبق برنامه ریزی پیش می رود و بنا داریم این رقابتها را تا پایان سال تمام کنیم و پرونده لیگ 25 را با مشخص شدن قهرمان مشخص کنیم.

وی در پایان گفت: در هند بال نیز کم و کاستی هایی وجود دارد باید با همکاری و همدلی آنها را از میان برداشت و روبه جلو حرکت کرد اگر می خواهیم مانند سایر ورزشها به پیشرفت برسیم باید در کنار هم  کار کنیم و برای ؟ این ورزش تلاش شبانه روزی کنیم./آق

برچسب ها: تیم ملی ، داوری ، رافائل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار