در حاليکه برخي از خبرگزاريها از مرگ "جلال طالباني" رئيس جمهور عراق در سن 80 سالگي خبر مي دهند، برخي از سايت‌هاي ديگر هم اين خبر را تکذيب مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الميادين، خبرنگار شبکه الميادين گزارش داد "جلال طالبانی" رئیس‌جمهور عراق درگذشته است.

السومريه نيوز هم در خبري فوري مرگ رئيس جمهوري عراق را در سن 80 سالگي را تأييد کرد. براساس قانون اساسي عراق؛ معاون "طالباني" تا 30 روز بايد جانشين او باشد و مجلس نمایندگان موظف است حداکثر ظرف 30 روز رییس جمهور جدید را انتخاب کند.خبرنگار الميادين در گزارش خود علت تأخير در اعلام مرگ طالباني از سوي دفتر رياست جمهوري را مصلحت انديشي در شرايط کنوني اعلام کرد.

در همين حال پايگاه هاي خبري شفق نيوز عراق و روسيا اليوم و الجزيره به نقل از دفتر رياست جمهوري خبر مرگ "جلال طالباني" را تکذيب کردند.

" بارزان الشيخ عثمان" مدير دفتر رياست جمهوري عراق در گفتگوي اختصاصي با پايگاه خبري شفق نيوز خبر برخي رسانه ها مبني بر مرگ "طالباني" را بي پايه و اساس دانسته و اعلام کرد حال عمومي وي به حالت ثبات رسيده است.

"نصير العاني" رئيس ديوان رياست جمهوري عراق هم اخبار انتشار يافته در برخي رسانه ها را درباره مرگ "طالباني" تکذيب کرد.

تلويزيون العراقيه دقايقي پيش در خبري فوري به نقل از يک منبع دفتر رئيس جمهور عراق ، شايعه فوت رئيس جمهور عراق را تکذيب کرد . زير نويس اين موضوع با عنوان خبر فوري در تلويزيون دولتي عراق درج است .

گفتني است، دفتر رياست جمهوري عراق صبح امروز اعلام کرد "جلال طالباني" رئيس جمهور اين کشور در يکي از بيمارستان هاي بغداد بستري شده است. دفتر طالباني با انتشار بيانيه اي اعلام کرد جلال طالباني دوشنبه شب به دليل برخي مشکلات جسماني در بيمارستاني در بغداد بستري شده است.

جلال طالباني طي سالهاي اخير با برخي مشکلات جسماني مواجه شده است و اوت سال دو هزار و هشت نيز در امريکا تحت عمل جراحي قلب قرار گرفت. وي يک سال بعد نيز براي درمان به اردن رفت و بارها براي مداوا به امريکا و اروپا سفر کرده است.

"جلال حسام الدين طالباني" يکي از شخصيت هاي برجسته کرد بود. وی در کنار فعالیت های سیاسی و حزبی، وکیل و حقوقدان نیز بود. "جلال طالبانی" در تابستان ۱۹۳۳ در روستای کلکان در دامنه کوه کوسرت در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد.

وي در سن ۱۳ سالگی، انجمن مخفی دانش آموزان کُرد را تشکیل داد. بعد از فارغ التحصیلی در رشته حقوق از دانشگاه بغداد، به خدمت سربازی در ارتش عراق فراخوانده شد و خدمت خود را در یک واحد زرهی و توپخانه به عنوان فرماندهٔ واحد گذراند.

"جلال طالبانی" رئیس جمهوری عراق دو بار برای دیدار با مقامهای ایران رهسپار تهران شده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار