این روز ها که ما ایرانیان داریم خودمون رو برای جشن باستانی یلدا آماده می کنیم خبری با عنوان سه روز تاریکی زمین سر و صدایی در دنیا به پا کرده است.

در همین خصوص احمد دالکی، پدر علم نجوم ایران در گفتگو با خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران گفت:  تقویم مایا در 21 دسامبر تمام می شود اما به معنی تمام شدن جهان و زندگی نیست مثل این است که ما می گوییم در آخر زمستان سال ها تمام می شود ولی فردا که اول فروردین است سال جدید آغاز شده و جهان زندگی دوباره ادامه خواهد یافت.

وی افزود: پیشگوهای بی پایه و اساس مایاها که تاکنون به وقوع نپیوسته می تواند دلیل محکمی ار دروغ بودن این خبر باشد به طوری که مایا از 5 قرن گذشته، پيشگویی هایی مانند پایان جهان در سال 2000 كرده که تا کنون هیچ کدام صحت نداشته است.

دالکی اظهار داشت: این ادعا خبری غیر علمی بي پایه و اساس است به گونه ای دانشمندان جهان که در زمینه نجوم و کیهان شناسی فعال هستند آن را تکذیب و دروغ بودن آن را تاکید کرده اند اما بسیاری از رسانه های غربی با ساخت فیلم ها و نوشتن کتاب هایی در این زمینه به این خبر بی پایه و اساس دامن زده اند و این گونه کتاب ها و فیلم ها خریداران خاص خود را دارند و خریداران آنها افرادی هستند که به مسائل علمی تخیلی بسیار معتقد هستند.

دالکی تاکید کرد: یکی از دلایل ویرانی جهان اثبات یک شهاب سنگ با زمین است که همه ما منجمان می دانیم زمین دائماً مورد برخورد قرار می گیرد و در سال شاهد برخورد سه هزار سنگ آسمانی کوچک با زمین هستیم اما این سنگ ها به حدی کوچک هستند که نمی توانند به زمین آسیب برسانند.

وی اظهار داشت: با صراحت کامل به عنوان پدر علم نجوم آماتوری ایران اعلام می کنم این خبر صحت ندارد و دارای پایه و اساس علمی نمی باشد.

بر اساس این گزارش ناسا نیز اعلام کرده این خبر دروغی بیش نیست و در حال حاضر طوفان های خورشیدی آن قدر هم فعال نیست که بتواند حیات زمین را به خطر بیندازد زیرا خورشید در بیشترین طوفان های خود که آتش به سمت زمین پرتاب می کرد به زمین آسیبی نرساند.

درباره هم تراز و در یک خط قرار گرفتن تمامی سیارات در منظومه شمسی نیز اعلام شده خورشید به اندازه ای پرجرم، بزرگ و قدرتمند است که حتی اگر همه سیارات منظومه شمسی هم در یک طرف خورشیدی قرار بگیرند باز هم آسیبی به خورشید نخواهد رسید در منظومه شمسی مشکلی به وجود نخواهد آمد.

در همين رابطه ناسا می گوید؛ زمین تاکنون 4 میلیارد سال حیات خود را ادامه داده و این زندگی همچنان ادامه خواهد داشت و هیچ خطری زمین را تهدید نخواهد کرد.

در این راستا نظریه ای با عنوان تغییر قطب های زمین بیان شد كه قرار است در این تاریخ زمین به دور هسته خودش 180 درجه چرخش داشته باشد و رسانه ها و مراکز علمی و معتبر دنیا تاکید کردند واژگونی و چرخش زمین در یک روز امری محال و غیر ممکن است و این تغییر به صورت آهسته و آرام در صدها میلیون ها سال پیش اتفاق افتاده است.

بین چرخش و قطبین مغناطیسی زمین ارتباطی مستقیم وجود دارد که به طور متوسط 400 هزار سال به وقوع پیوستن واژگونی زمین زمان می خواهد و این اتفاق که به آهستگی صورت می پذیرد نمی تواند بر روی حیات زمین تاثیر و خطرناک باشد.

در واقع حقیقت این است که انتشار این اخبار به این صورت بوده که افراد یا فردی که این متن را از صفحه ناسا ترجمه کرده خواسته یا ناخواسته خط آخر آن که تکذیبیه ناسا بود را ترجمه نکرده و به این شایعه دامن زده است.

تا کنون تمام ادیان الهی معاد و فنا پذیر بودن انسان را تکذیب کرده اند و انسان را به زندگی جاودانه پس از مرگ نوید داده اند در صورتی که شیطان پرستان در تمام طول تاریخ فقط به دنبال انتشار خبرهایی درباره زوال و فنا شدن انسان بوده اند که این گونه خبرها از نظر حقوقی نیز با حقوق انسان ها مغایرت دارد.

همچنين شیطان پرستان که چنین خبرهایی را منتشر می کنند نمی دانند که در دوره 12 هزار ساله تدوین شده ایران که در 630 سال پیش توسط دانشمندان ایرانی انجام شده هیچ اتفاقی تاکنون رخ نداده و تمامی حرف ها و نظریه هایشان درست بوده است.

امروزه شیطان پرستان قصد دارند دنیا و افراد امیداورش را با اعتقادات تخریب کننده تضعیف روحیه کرده و آمار خودکشی در جهان را افزایش دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۷
Iran (Islamic Republic of)
تک تلو
۲۳:۰۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
من میگم اگه شد که خوبه یه تنوع میشه اگه هم نشد بازم خوبه اونایی که شایعه اش درست کردند ضایع میشن
Iran (Islamic Republic of)
سرمه
۲۰:۱۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
اگر واقعا این جوریه پس چرا BBC بغیه رسانه های خبری هیچ حرفی در این رابطه نزدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی بشیری تبار
۱۹:۵۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
اگر رسانه ملی این گزارشات را در غالب برنامه های توجیهی به اطلاع مردم برساند بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
مردم شهرما که رفتن شمع خریدن بینشون افتاده قیامت داره میشه اخه قیامت به این اسونیه؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ابی
۱۹:۳۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
کسی دین اسلام داشته باشه می دونه که هیچ کدام از این ها درست نیست چون که نه توی قران و نه در هیچ یک از احادیث در مورد نابودی زمین صحبت نشده پس کسی که این حرفا رو قبول میکنه ایمانش ضعیفه!
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۹:۲۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
باسلام
ممنون ازخبر.
هیچ کس نمی داندجزخدا.
شایدپایان دنیاباشدشایدهم نه.
Iran (Islamic Republic of)
رمضان
۱۹:۲۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
مطالب خوبی است
Iran (Islamic Republic of)
زهرا باقرپور
۱۹:۰۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
با سلام
ببخشید نمیدونم چرا باید مردم بترسن مگه آخر زندگی همه مرگ نیست؟؟؟
خب این دفعه همه باهم میمیرن
زمینم نابود نشه همه میمیرن پس ترس الکی به خودشون راه ندن که شب یلداشون خراب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ایرج صادقی
۱۸:۵۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
از نظر علمی مطالب خوب ارائه شده و جای تشکر دارد و از نظر اعتقادی با آیات قران که اشاره به نظام آفرینش است این مسائل تناقض دارد
Germany
اكبر
۱۸:۵۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
سلام
بابا اينقدر اين شايعه گسترده شده كه مامان بزرگ 90ساله من هم نگران پايان حيات زمين بود .
خواهش ميكنم اطلاع رساني در مورد كذب بودن اين ادعا را بيشتر كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
سلام ممنون از مطالبتون. من اینارو میدونستم و وقتی به دوستانم میگفتم که دروغه باور نمیکردن .....حالا نوشته های شمارو با اجازتون براشون ارسال میکنم تا اگاه بشن.....
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۸:۴۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
سلام ببخشید این که می گن دنیا قرار نابود بشه راسته؟توخیلی از سایت ها و وبلاگ ها است.
Iran (Islamic Republic of)
حسین اصغریه
۱۸:۳۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
باسلام.به نظر میرسه رسانه های بیگانه هر چندنادرست ولی در انجام وظیفه خود کوتاهی نکرده اند.کاش ماهم درباره پیش بینی های درستی که قرآن بیان نموده کمی حرف بزنیم تا به مقابله رسانه ای بپردازیم
United States of America
علیرضا کفاش
۱۸:۲۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
منم معتقدم اینها همش خرافه است ولی جدی مگم خیلی ها باور دارند که آخرالزمان نزدیک است
United States of America
ابی
۱۸:۰۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
کسی که دین داشته باشه و خدا رو قبول داشته باشه میدونه که وعده خدا حق است. و هیچ جایی در قران و احادیث چیزی از نابودی زمین گفته نشده پس هر کسی که این چیز ها رو باور کنه ایمانش ضعیف است!
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۸:۰۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
به نظر من این شایعات پایه واساس دروغ دارند و صرفا بخاطر نا امید کردنه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
به نظر من نگرانی مردم بیخود است زیرا بالاتر از مرگ چیزی نیست مردم زیادی دنیا رو جدی گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ادیب
۱۷:۴۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
با سلام مردم بسیار نگران هستند (خرافی یا غیر خرافی)بخصوص بچه ها لطف کنید تو صدا وسیما هم موضوع رو مطرح نمایید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
نام آشنا
۱۷:۴۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
این روزهادرسیمای ج.ا.اجای برنامه های مفیددراین خصوص خیلی خالی است ومردم دوست دارنداطلاعات خودرادراین باره بیشترکرده وکمی هم ازنگرانی های موجوددرجامعه کم شود..متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۱۷:۳۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
حالا که اینقدر مطمئن هستید چرا صراحتا در رسانه های ملی اعلام نمیکنید تا مردم از این سردرگمی و سوالات جورواجر رهایی پیدا کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
سلام میشه درباره ماه گرفتگی بیشتر تو تلوزیون توضیح بدین
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی غلامعلی زاده
۱۷:۲۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
ای کاش در برنامه های رادیویی و تلویزیونی این گفته ها برای مردم پخش می شد و مردم این همه نگران نمی شدند
آخرین اخبار