رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:بهره وری و فناوری مهمترین مباحث حوزه صنعت به شمار می روند که باید با همکاری صنعت و دانشگاه به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران رضا رحمانی در سومین کنگره بین المللی پوشش های خودرویی تصریح کرد: بهره وری و فناوری مهمترین مباحث حوزه صنعت به شمار می روند که باید با همکاری صنعت و دانشگاه به نتیجه مطلوب برسد.
 
وی افزود: در حالی که هم اکنون دانشگاه کار تحقیقاتی خود را به صورت جداگانه دنبال می کند و صنعت نیز به دنبال تولید خود است که این امر باعث شده تا تلاقی لازم بین این دو بخش ایجاد نشود و تولید علم در کشور ما منجر به تولید محصول نشود.

رحمانی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بیشتربرای طراحی پلت فرم وتحقیق و توسعه بیشتر در حوزه خودرو، اظهار داشت: وضعیت فعلی تولید خودرو برای کشوری که رتبه 12 یا سیزدهم تولید خودرو در جهان را دارد ،برازنده نیست.

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت دولت از انجام تحقیقات بیشتر در این حوزه گفت: دانشگاه های مختلف نیز باید در این بخش ها فعالیت بیشتری داشته باشند.

رییس کمیسیون صنایع و مغادن مجلس با اشاره به عدم ارتباط  مناسب بین صنعت و دانشگاه افزود: نگرانی ها در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت کماکان وجود دارد و صنعت کشور نیز به این نتیجه رسیده است که برای ماندگاری باید همکاری بیشتری با دانشگاه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از امکانات و مواد اولیه مورد نیاز پوشش های خودرویی از جمله رنگ در کشور وجود دارد، تاکید کرد: این امر باید بعنوان یکی از مزیت های کشور شناخته شود و خودروسازان نیز باید مشارکت بیشتری در این بخش داشته باشند.

رحمانی با اشاره به اینکه هنوز در صنعت استراتژی توسعه صنعتی نداریم،عنوان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه این برنامه را اولین برنامه خود در زمان کسب رای اعتماد عنوان کرده بود ، اما هم اکنون زمان زیادی از موعد مقرر برای تکمیل و تدوین این استراتژی گذشته است./س

برچسب ها: صنعت ، دانشگاه ، بهره وری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار