بهره‌گيري از مديتيشن (مجموعه تمرينات و تمركز بر نيروهاي دروني) مي‌تواند وقوع مرگ، حمله قلبي و سكته مغزي در بيماران قلبي را كاهش دهد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه انجمن قلب آمريكا محققان با قرار دادن تعدادي از افراد به صورت تصادفي تحت شركت در برنامه مديتيشن و قرار دادن گروهي ديگر جهت شركت در يك برنامه آموزشي بهداشت و درمان درخصوص اصلاح شيوه زندگي با رژيم غذايي و ورزش دريافتند افراد شركت‌كننده در برنامه مديتيشن تا 48 درصد كمتر از بقيه در معرض خطر ابتلا به حمله قلبي، سكته مغزي و مرگ و مير ناشي از آنها قرار مي‌گيرند.

نتايج حاصل از اين گزارش با ارزيابي افراد در شروع مطالعه و  در 3 ماه و 6 ماه پس از آن نشان داد كه مديتيشن با كاستن خشم، فشارخون و ميزان استرس در گروه تحت تجويز مديتيشن توانست به كاهش خطرات ناشي از وقوع بيماري‌هاي قلبي در افراد سالم و مبتلا به ناراحتي‌هاي قلبي كمك كند و در اين ميان ميزان بقا در بيماراني كه به طور منظم اين عمل را انجام مي‌دادند بيشتر بوده است.

از طرفي نتايج ديگر اين مطالعه با بيان اين كه 38 درصد از گروه اول و 43 درصد از افراد گروه دوم سيگاري بودند افزود در ميزان ميل به كشيدن سيگار در گروه تحت عمل مديتيشن نيز كاهش مشاهده شد.

به گفته محققان تحقيقات حاصل از اين مطالعه با اثبات تأثيرات مطلوب مديتيشن روي افراد مي‌تواند استفاده از اين روش را جهت كاهش استرس در بيماران قلبي عروقي به پزشكان توصيه كند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار