طرح سوال از حاجي‌بابايي، گزارش وزارت اطلاعات، علت کناره گیری آیت الله کعبی از معاونت جامعه مدرسین، تشكيل ستاد انتخاباتي حاميان باهنر، آزادي 10 ايراني در قطر و صدور پرونده قرار مجرمیت مهدي هاشمي از مهمترين عناوين خبري روز دوشنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران مهمرين عناوين خبري روز دوشنبه به اين شرح است:



طرح سوال از حاجي‌بابايي با 12 امضا تحويل هيات رئيسه شد/ همزماني سوال و استيضاح از وزير
نماينده مردم پيرانشهر و سردشت گفت: طرح سوال از وزير آموزش و پرورش با 12 امضا در جلسه ديروز (يکشنبه) تحويل هيئت رئيسه شد.



لزوم حضور كرسي ثابت مركز پژوهشها در صحن علني/ "له‌كردن" احزاب افتخار نيست
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاکید بر اینکه این افتخار نیست که احزاب را له کنیم یا از بین ببریم، گفت: اینکه برخی در اظهارات‌شان احزاب را تحقیر می‌کنند، اقدام پخته‌اي نیست، البته احزاب در کشور باید ایدئولوژی و هدف داشته باشند.


آژانس انرژی اتمی حقوق ايران را به رسميت بشناسد/1+5 از آژانس پيروي كند

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: اگر در نشست‌های آژانس به یک توافق منطقی برسیم قطعا 1+5 باید این توافق را بپذیرد به این دلیل که نهاد رسمی ایجاد موضع در مورد فعالیت‌های ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.



انقلاب اسلامی؛ الگوی فرهنگی نوین برای مسلمانان و مستضعفان جهان
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در گزارشی منتشر کرد كه انقلاب اسلامی  ایران در راستای خودباوری فرهنگی در کشور های اسلامی و جهان سوم؛ بر اساس اصل «نه شرقی نه غربی»، الگوی فرهنگی جدیدی برای مسلمانان و مستضعفان جهان به ارمغان آورد.



ضرورت تشکیل اتحادیه‌های آسیایی با همکاری ایران و چین/ قدرت اقتصادي آمريكا در حال افول است

حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در دیدار با هیاتی از سیاستمداران جوان حزب کمونیست چین بر تشکیل اتحادیه‌های آسیایی با همکاری ایران و چین تاکید کرد.



علت کناره گیری آیت الله کعبی از معاونت جامعه مدرسین اعلام شد

یک منبع آگاه به دنبال کناره گیری آیت الله عباس کعبی از سمت "معاونت جامعه و نظام" جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره علت این کناره گیری توضیح داد.



تشكيل ستاد انتخاباتي حاميان باهنر
عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين از تشكيل ستاد انتخاباتي حاميان باهنر خبر داد.



خودم را با هاشمي و خاتمي مقايسه نمي‌كنم/براي انتخابات رياست جمهوري اعلام حضور كرده‌ام
عضو مجمع تشخيص مصلحت در ديدار با اعضاي جبهه مردمي اصلاحات گفت: در هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب افراد دلسوز و وفادار به آرمان‌ها وجود دارد؛ در عین حال که اختلاف سلیقه‌هایی نیز وجود داشته که با سعه صدر می‌توان با حضور این دو جریان به حرکت جامعه به سمت آرمان‌های انقلاب بهره برد؛ گرچه در میان هر دو جریان افراد تندرو نیز حضور دارند.



تحول در علوم انساني نيازمند وحدت رأي نخبگان حوزوي و دانشگاهي است
رييس دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينکه تحول در علوم انساني نيازمند وحدت آراي نخبگان دانشگاهي و حوزوي است، گفت: شعبه‌اي از دانشگاه علامه طباطبايي در شهر قم به منظور انجام مطالعات تطبيقي علوم انساني و آشنايي دانشجويان مقاطع کارشناسي ارشد و دکترا با مفاهيم حوزوي تاسيس شده است.



جزاير ايراني خليج فارس به عنوان پايگاه دفاعي مورد استفاده قرار مي‌گيرند
دستيار و مشاور عالی فرماندهي معظم کل قوا گفت: ایران در زمان لازم، از جزایر مشرف بر تنگه هرمز به عنوان پایگاه‌های دفاعی استفاده مي‌کند و دشمنان ما به تأثير اين جزاير در بعد دفاع و امنیت آگاهند.



۱۰ زندانی ایرانی در قطر آزاد شدند
10 صیاد ایرانی که به علت ورود غیر مجاز و صید درآب‌های قطر دستگیر شده بودند به کشور بازگشتند.



دستگیری باند سه نفره زورگیری در گرگان
در پی دستگیری یک باند زورگیر در گرگان، دادستان اين استان بار دیگر نسبت به برخوردهای سخت گیرانه به افراد شرور هشدار داد.



آمادگي سازمان بازرسي براي شناسايي آسيب‌هاي مديريتي كشور
رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: اين سازمان براي شناسايي آسيب‌هاي كشور در عرصه قوانين، مقررات و رويه‌ها و عملكردها در خدمت مديريت كشور است و البته نهايت توجه ما در اين امر معطوف به فرهنگ‌سازي است.



پرونده قرار مجرمیت مهدي هاشمي صادر شد/ بازداشت موقت به دليل احتمال امحاء آثار مجرمیت
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به آزادی مهدی هاشمی اظهار داشت: پرونده قرار مجرمیت وي صادر شده و به زودی کیفرخواست اعلام می‌شود، اگر مشکلی در لایحه دفاعی پیش نیاید دادگاه تعیین تکلیف نهایی را انجام می‌دهد؛ بازداشت موقت مهدی هاشمی به جهت بیم از فرار نبود ولی این احتمال وجود داشت که تبانی و یا امحاء آثار مجرمیت صورت بگیرد.



مهدي هاشمي: یک اتاق جنگ درست کرده‎ام!
یافته‌های اطلاعاتی مفصلی وجود دارد که نشان می‌دهد مجموعه نظرسنجی‌های ارائه شده به موسوی از جانب "مهدی هاشمی" جعلی و با هدف آماده کردن ذهن وی برای طرح بحث تقلب بوده است... جالب‎تر از همه اظهار‌نظر مربوط به "مهدی ‎هاشمی" در 20 خرداد 1388 است که به زنگنه می‎گوید: یک اتاق جنگ درست کرده‎ام...



چرا 21 دسامبر، پايان دنيا نيست؟
دانشمندان ناسا اعتقاد دارند که دنيا در سال 2012 پايان نخواهد يافت. بيش از 4 ميليارد سال است که سياره زمين برقرار بوده و هيچ خطري دنيا را تهديد نخواهد کرد.

انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار