یک کارشناس خاورمیانه گفت: سامانه موشکی پاتریوت دارای سیستمی قدیمی و فرسوده است و خود آن‌ها نیز می‌دانند که استقرار این سامانه در مرز ترکیه و سوریه جنبه عملیاتی و کاربردی نخواهد داشت.

سیدمحمد صادق الحسینی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به استقرار سامانه موشکی پاتریوت در مرز ترکیه و سوریه اظهار داشت: استقرار این سامانه موشکی حرکتی تحرک‌آمیز است که به ضرر دولت ترکیه خواهد بود.

وی ادامه داد: این اقدام از سوی غرب و ترکیه نشان‌دهنده عدم تمایل و همکاری آن‌ها برای حل بحران سوریه از طریق مسالمت‌آمیز است و نوعی جنگ‌افروزی جدید از جانب آن‌ها محسوب مي‌شود.

این کارشناس خاورمیانه با اشاره به تحولات اخیر سوریه تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ در نشست ژنو در ماه‌های اخیر بر سر تشکیل دولت انتقالی بی‌طرف در سوریه به منظور حل و فصل بحران این کشور به توافق رسیده بودند در حالی که این اقدام ترکیه و ناتو نشان بی‌اعتنایی آن‌ها به همه طرح‌ها و نشست‌هایی بوده است که به دنبال حل بحران سوریه بوده‌اند.

صادق الحسینی خاطر نشان کرد: سامانه موشکی پاتریوت دارای سیستمی قدیمی و فرسوده است و خود آن‌ها نیز می‌دانند که استقرار این سامانه در مرز ترکیه و سوریه جنبه عملیاتی و کاربردی نخواهد داشت.

انتهای پیام/  
برچسب ها: موشک ، ترکیه ، پاتریوت ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار