صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با ثبت 20 اختراع بین المللی رتبه اول ثبت بین المللی اختراع را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه علمي باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل؛علی حیدری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در نشست خبری که در سالن همایش های این مرکز برگزار شد طی سخنرانی گفت: در ابتدا توجه به تاریخ تقویمی امروز که روز وحدت حوزه و دانشگاه است باید بگویم که دین مبتنی بر آگاهی است و دین ما بدون علم اتفاق نمی افتد هفته پژوهش و البته پژوهش مهم ترین عامل جریان رابطه علم و دین است که می تواند آن را محقق کند.

وی افزود: صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران به مدت 9 سال است که به فعالیت های خود ادامه می دهد و با توجه به تغییراتی که در خصوص مدیریت و در راستای نوآوری و خلاقیت شکل گرفته روند صعود را طی می کند.

حیدری تصریح کرد: در بخش تجاری  سازی دستاورد های در رابطه با حمایت از پژوهشگران باید بگویم که این صندوق آماده سازی دانش را برای به کار گیری هر گونه اقدامی از مسیر ایده تا محصول را که به آن تجاری سازی می گویند دارا است که این حمایت ها عبارتند از حمایت ارزیابی علمی و مشاوره علمی ارزیابی اقتصادی و مباحث مربوط به حمایت های مادی و غیر مادی است که در این رابطه باید در ابتدا آن بستر شکل گرفته و بعد این حمایت ها از سمت صندوق آغاز می شود.

وی در خصوص عملکرد این صندوق در طی این 8 سال گذشته تا کنون اظهار داشت، 1500 طرح پژوهشی با حمایت صندوق و بیش از 600 طرح و البته 100 طرح فناورانه وارد فرآیند ثبت اختراع شده اند چنانچه شکل گیری دانش فنی و تولید نرم افزار از جمله دستاورد های حاشیه ای این مرکز بوده است وی با اشاره به این مطلب که این صندوق توانسته با ثبت 20 اختراع در سطح بین المللی رتبه اول بین المللی اختراع را کسب کنداظهار داشت: علاوه بر کسب رتبه اول ثبت بین المللی اختراع باید بگویم که در این 8 سال بیش از 400 طرح تجاری سازی شده و کمتر از 50 طرح به تائید تجاری سازی از سوی این مرکز رسیده است.

حیدری تصریح کرد: با تجاری سازی دستاورد های فناورانه حمایت ما از ثبت نیز افزایش می یابد چنانچه بر اساس اساسنامه صندوق اگر اختراعی موفق به دریافت گواهی ثبت شود ما با تشویق هایی که به آن مخترع می کنیم او را به سمت ثبت اختراع می کشانیم .

وی تصریح کرد: مخترعینی که موفق به ثبت بین المللی اختراع شوند صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران 100 درصد هزینه آن اختراع را تقبل می کند.

وی اظهار داشت: بودجه صندوق کمتر از یک هزار بوده چنانچه در سال گذشته با توجه به افزایش این بودجه مبلغ آن به 100 میلیارد ریال رسیده است.

حیدری در خصوص عملکرد صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران اظهار داشت: در سال 89 300 طرح سال 90، 330 و در شش ماهه اول امسال یعنی سال 91 تعداد طرح ها که مورد حمایت صندوق واقع شده به 400 طرح رسیده است البته در حوزه حمایت از طرح های پژوهشی همچنان حمایت های این مرکز در حال افزایش است./ع2
برچسب ها: مخترع ، فناوری ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار