امسال با توجه به بودجه سال 91 سهم ماليات هاي مستقيم و غيرمستقيم رشد بسيار خوبي داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسين وکيلي معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي در نشست خبري خود به خبرنگاران گفت: در حال حاضر سازمان امور مالياتي توانسته از مجموع 86 درصد درآمد مالياتي وصول شده مربوط به ماليات هاي مستقيم و غيرمستقيم در نظر گرفته شده در بودجه سال 91، 19 هزار ميليارد تومان را وصول کند.

وکيلي تصريح کرد: در اصلاحيه قانون ماليات هاي مستقيم افزايش معافيت هاي مالياتي در نظر گرفته شده به طوري که سال آينده رقم معافيت هاي مالياتي که از سوي سازمان امور مالياتي پيشنهاد شده 700 هزار تومان است که سازمان به طور جدي پيگير آن است.

معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي با بيان اينکه در حال حاضر امسال رقم معافيت مالياتي در نظر گرفته شده براي حقوق بگيران 500 هزار تومان است اظهار داشت: به هيچ عنوان از صادرات ماليات اخذ نمي شود، زيرا براساس قانون صادرات معاف از ماليات است فقط در مورد ارز وارداتي حاصل از صادرات موضوع اخذ ماليات مطرح مي باشد که اين بيشتر در مورد کشورهاي همسايه به ويژه عراق و افغانستان به علت مورد قبول بودن ريال کشورمان در اين کشورها است.

وي تصريح کرد: طبق حکم برنامه پنجم توسعه معافيت صندوق کاملا اجباري است.

وي در خصوص آخرين آمار تأمين درآمد دولت از محل اخذ ماليات هاي غيرمستقيم در 8 ماهه سال جاري عنوان کرد: در 8 ماهه امسال 86 درصد تأمين بودجه از محل وصول ماليات هاي مستقيم و غيرمستقيم انجام شده که يکي از دلايل اصلي آن مکانيزه شدن سيستم سازمان امور مالياتي است، ما به هيچ عنوان دنبال افزايش ماليات نيستيم ضمن آنکه ماليات افرادي را که پرونده دارند در صدد هستيم که پائين بياوريم.

وکيلي در مورد بدهي هاي معوق مالياتي عنوان کرد: در حال حاضر با شفافيت سيستم مالياتي ميزان بدهي هاي معوق مالياتي کاهش يافته است به طوري که کارت هاي بازرگاني افرادي که هنوز شناسايي نشده اند حدود هزار ميليارد تومان بدهي مالياتي دارند و در مجموع کل بدهي مالياتي بالغ بر 4 هزار ميليارد تومان است.

بايد در نظر داشته باشيم که بخشي از اين بدهي ها مربوط به زمان تسويه کامل ماليات مؤدياني است که هنوز وصول کامل آن به حساب سازمان به طور کامل وارد نشده است.

وي در پايان تصريح کرد: به هر حال ما  اميدوار هستيم که بتوانيم عدالت مالياتي را در کشور گسترش و خدمات الکترونيکي را در اختيار مردم قرار بدهيم./عب
برچسب ها: مالیات ، سهم ، وصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار