مذاکرات جدي درمورد پرتگاه مالي آمريکا روز يکشنبه در حالي آغاز شد که جان بينر، رئيس مجلس نمايندگان آمريکا، با افزايش ماليات و کاهش هزينه هاي دولت در زمينه برنامه هاي رفاهي و تفريحي موافقت کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از رويترز، جان بينر براي نخستين بار با افزايش ماليات بر درآمد ثروتمنداني که درآمد سالانه آنها بيش از يک ميليون دلار است، موافقت کرده است. بر اساس گزارش ها بينر از باراک اوباما خواسته است در ازاي موافقت با افزايش ماليات  ميليونرها تعهد کند هزينه هاي برنامه هاي رفاهي، تفريحي کشور را کاهش دهد.

 بر اساس گزارش ها بينر اين افزايش ماليات را در ازاي پذيرش خواسته اش مبني بر موافقت اوباما با تغيير و اصلاح برنامه هاي رفاهي، تفريحي پذيرفته است. به عبارت ديگر موافقت بينر با درخواست اوباما کاملا مشروط است. اما دموکرات ها با اين پيشنهاد مخالف هستند.

اوباما پيشنهاد کرده است در سال آينده يک تريليون و چهارصد ميليارد دلار درآمدهاي مالياتي آمريکا به ويژه از محل افزايش ماليات بر طبقه مرفه جامعه افزايش يابد. بينر با افزايش هشتصد ميليارد دلاري درآمدهاي مالياتي موافقت کرده است اما تا کنون با افزايش ماليات بر ثروتمندان مخالف بود.

دو حزب جمهوريخواه و دموکرات آمريکا بر سر موضوعات ديگري نيز اختلاف دارند. براي مثال، جمهوري خواهان افزايش سن واجدين شرايط دريافت خدمات درماني را از شصت و پنج سال به شصت و هفت سال درخواست کرده اند، اما دموکرات ها معتقدهستند که براي کنترل پرتگاه مالي نبايد در هزينه خدمات و امنيت اجتماعي صرفه جويي کرد.

مذاکرات و جلسات پرتگاه مالي در ايام کريسمس و بعد از آن نيز ادامه خواهد داشت تا دو طرف به توافق قطعي برسند./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار