رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت:این دانشگاه مجری 12 طرح کلان ملی است که پروژه های کلان فناوری در این دانشگاه از 6 ماه گذشته فعال شده است.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی  باشگاه خبرنگاران دکتر علیرضا رهایی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت:بسیاری از اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی درطرح های کلان فناوری حضور مستمر دارند.
 
وی افزود:این پروژه ها در زمینه هایی است که بطور مستقیم با نیازهای کلان کشور ارتباط دارد که از آن جمله میتوان به ازدیاد برداشت از مخازن نفتی ،حوزه نفت وگاز و هواپیما و طرح های شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد.
 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد:سیاست این دانشگاه ارتباط با وزارتخانه ها و نهادهای حوزه صنعت است که این امر از 5 سال گذشته در این دانشگاه آغاز شده است .
 
وی تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی را 3000 دانشجو عنوان کرد وگفت:این تعداد 3 برابر ورودی دانشجویان دوره کارشناسی است که باید ازاین ظرفیتها برای توسعه پروژه های صنعتی بین صنعت و دانشگاه استفاده کرد.
 
رهایی اظهار داشت:28 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی در کنار 16 دانشکده این دانشگاه فعالیت میکنند که بازوی اجرایی این دانشگاه در انجام پروژه های کلان فناوری محسوب میشود
 
وی با اشاره به ایجاد آیین نامه ارزیابی پژوهشکده ها گفت:اجرای این آئین نامه موجب اتخاذ سیاست تشویقی برای این پژوهشکده ها میشود. /ع

برچسب ها: رهایی ، نفت ، گاز ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار