دبير كميته گردشگري سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ورود سالانه يك ميليون گردشگر سلامت در كشور هدف‌گذاري شده است كه با ورود آنها مشكلات اقتصادي ايران نيز رفع مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي بيمارستان فوق تخصصي رضوي،‌حسن راشكي در آستانه برگزاري سومين كنفرانس بين‌المللي گردشگري سلامت كشورهاي اسلامي با تاكيد بر اينكه طبق آمار جهاني سازمان گردشگري به ازاي هر 9گردشگر خارجي يك شغل مستقل در كشور ايجاد مي‌شود،‌ اظهار كرد: گردشگري سلامت در اشتغال‌زايي بيشتر مورد توجه است و به ازاي هر 4گردشگر سلامت يك شغل مستقل در كشور ايجاد مي‌شود،‌چرا كه از بدو ورود گردشگر سلامت تمامي خدمات حمل‌و نقل بيمارستان هتل و خدمات گردشگري درگير هستند.

راشكي با تاكيد بر اينكه تاكنون 50هزار گردشگر درماني وارد كشور شده اند، عنوان كرد: با برنامه‌ريزي دقيق و تامين زيرساخت‌هاي گردشگري و همچنين سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف بايد بتوانيم سالانه بيش از يك ميليون گردشگر سلامت را وارد كشور كنيم تا وضعيت اقتصادي كشور در موقعيت بهتري قرار گيرد.

دبير كميته گردشگري سلامت وزارت بهداشت بيان كرد: بيمارستان فوق تخصصي رضوي توانمندي‌هاي خوبي در زمينه ارائه خدمات گردشگري سلامت دارد و در بيشتر مكان‌ها به عنوان نمونه بارز كشوري مثال زده مي‌شود.

وي تاكيد كرد: بايد بيمارستان‌هاي موفق را با تجهيز امكانات سخت افزاري و نرم افزاري تبديل به بيمارستان‌هاي درجه عالي كرد تا بتوان از آنها در راستاي پذيرش گردشگر سلامت استفاده كرد.

راشكي خاطرنشان كرد: زماني كه امكانات و تجهيزات مورد نياز فراهم باشد و براي گردشگري تسهيلات و امتيازات قانوني و دولتي در نظر گرفته شود همچنين با تشويق‌هاي راهبردي مراكز درماني مي‌توان شاهد استقبال خوب از سوي گردشگران سلامت براي دريافت خدمات پزشكي در ايران باشيم.

دبير كميته گردشگري سلامت وزارت بهداشت اظهار كرد: بازار اصلي گردشگري سلامت برعهده بخش خصوصي است، كه مي‌توان با استفاده مناسب از اين بخش و ارائه خدمات راحت‌تر به آنها سريع‌تر در گردشگري سلامت موفقيت‌هايي را كسب كرد.

وي گفت: حمايت از بخش خصوصي به معناي برداشتن گام‌هاي بلندتر در راستاي رسيدن به اهداف صنعت گردشگري سلامت در كشور است.

راشكي در خاتمه با اشاره به امضا تفاهم‌نامه‌اي با كشور عراق خاطرنشان كرد: براي نخستين بار وزارت بهداشت تفاهم‌نامه‌اي در راستاي پذيرش گردشگران سلامت با وزارت بهداشت عراق امضا كرده است و با همكاري بخش خصوصي بايد در ادامه اين روند تلاش كنيم تا بتوان تعداد گردشگران سلامت بيشتري را وارد كشور كنيم. /س

برچسب ها: هدف ، ورود ، گردشگر سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.