معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 93 درصد اشتغال موجود در كشور متعلق به شركت شهرك های صنعتی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مولایی در حاشیه افتتاح بیستمین مركز خدمات فناوریو كسب و كار كشور در اراك در جمع خبرنگاران افزود: صنایع بزرگ و مادر در كشور هفت درصد اشتغالزایی داشته اند.

وی بیان كرد: همچنین 70 درصد صادرات غیرصنعتی كشور توسط صنایع كوچك و واحد های شهرك های صنعتی تامین شده است.

مدیرعامل صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران ادامه داد: تنوع محصولات، هزینه كمتر، تامین نیازهای داخلی و راه اندازی سریع تر از مزیت های این صنایع است كه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مولایی اضافه كرد: واحدهای مستقر در شهرك های صنعتی و صنایع كوچك نیازمند به روز شدن و استفاده بیشتر از فناوری هستند كه این موضوع با راه اندازی مراكز خدمات فناوری و كسب و كار تامین می شود.

وی خاطرنشان كرد: شعار صادرات در صنایع كوچك و واحدهای تولیدی شهرك های صنعتی جدی است و در این زمینه مشاوره های لازم به مدیران مربوطه ارائه خواهد شد.

مدیرعامل صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران یادآور شد: كیفی سازی واحدهای صنعتی و رسیدن به ظرفیت اسمی تولید از برنامه های مهم این سازمان است.

مولایی اظهار كرد: بازسازی، نوسازی و تكمیل زنجیره های تولید در شهرك های صنعتی از دیگر برنامه های این سازمان است كه در این زمینه پرداخت تسهیلات لازم در این بخش تامین شده است.

بیستمین مركز خدمات فناوری و كسب و كار كشور با زیر بنای پنج هزار و یكصد مترمربع با 36 دفتر كار مشاوره صنعتی و تولیدی، نمایشگاه دائمی، سالن اجتماعات، كتابخانه تخصصی و كلاس های آموزشی با 40 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید./س

برچسب ها: اشتغال ، شهرک ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.