عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان گفت: تغییرسبک زندگی آحادجامعه امری ضروری و مهم تلقی می‌شود که می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی ایفا کند.

محمدرضا مرندی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره  سبک زندگی الهی و اسلامی که مستقیماً با اقتصاد مقاومتی در ارتباط است اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی و پیرو آن سبک زندگی از مهمترین مباحثی است که می‌تواند جامعه را از مشکلات و مسائل اقتصادی  پيش رو رهايي بخشد كه در این بین نقش سازمان‌ها و نهادهای عمومی بسیار حائز اهمیت است .

وی با اشاره به یکی از راهکارهای موجود برای مقابله با مشکلات اقتصادی در جامعه گفت: یکی از این راه‌ها این است که در فرآیند اقتصاد مقاومتی بايد مردمی کردن اقتصاد  را رواج دهیم كه البته خود مردم در امور اقتصادی نقش محوری را ایفا مي‌کنند.

مرندی با تاکید به خود اتکایی و خود محوری در اقتصاد جامعه افزود:  افراد جامعه باید از موقعیت‌هایی که استفاده نمی‌شود به شکل مناسب استفاده کنند که  این امر باید از طریق راهنمایی افراد متخصص صورت گیرد تا از این راه اشتغال زایی و درآمد‌زایی برای مردم به ویژه در نواحی محروم کشور ایجاد شود.

عضو هيت علمي دانشگاه شهيد بهشتي با بيان اينكه  پرهیز  خانواده‌ها  از اسراف و فرهنگ تجمل‌زدگی  امري ضروري در تحقق امر اقتصاد مقاومتی محسوب مي‌شود تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند تا حدود بسیار زیادی با سایر اقشار جامعه در مسیر تحقق این امر همگام شوند و مطابق مستندات و منابع دینی می‌توان با پدیده اسراف  به مقابله برخاست.

دبير كل جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي همچنين نقش رسانه را در اين رابطه امری بسيار مهم ارزيابي و خاطرنشان كرد: رسانه‌ها مي‌توانند  برنامه‌هاي خود را در شكل دهي آگاهي عمومي از تعاريف و اهداف اقتصاد مقاومتي و سبك زندگي ارائه كنند.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار