سخنراني سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان در مراسم سالانه فارغ التحصيلي دانشجويان لبناني در مجتمع سيدالشهدا آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار، سيد حسن نصرالله در آغاز سخنراني خود که  از طريق ويدئو کنفرانس و در تلويزيون پخش مي شد، با ابراز خرسندي از سخنراني در جمع دانشگاهيان، برگزاري جشن فارغ التحصيلي دانشجويان در اين روز را پاسخي به اين پيام پيامبر مکرم اسلام(ص) در مورد طلب علم دانست.

در اين مراسم که ميشل سليمان رييس جمهور ، نبيه بري  رييس پارلمان و نمايندگان احزاب مختلف نيز حضور داشتند سيد حسن اظهار داشت : مراسم امروز تصويري حقيقي از حزب الله و مقاومت است . 

وي ادامه داد : مراسم دانشجويي که امروز برگزار شد اقدام جديدي محسوب نمي شود و سرآغاز آن از سال 1984 ميلادي بوده و همچنان ادامه دارد . 

دبيرکل حزب الله در خلال سخنان خود با اشاره به اينکه تعداد زيادي از دانشجويان لبناني طي ساليان اخير همزمان با ادامه تحصيل، در مقاومت لبنان هم عضويت داشتند از دانشجوياني ياد کرد که حين تحصيل يا پس از فارغ التحصيلي به شهادت رسيدند .

نصرالله افزود :‌ در شرايط کنوني مقاومت در برابر همه توطئه هاي داخلي و خارجي ايستادگي کرده و در قدرتمند ترين موضع خود به سر مي برد . با اين حال هم اکنون رسانه هاي منطقه با سرمايه گذاري برخي کشورهاي عربي حوزه خليج فارس مقاومت را با توطئه هاي خود نشانه گرفته اند . 

وي خاطرنشان کرد : تحريم گفتگوهاي ملي از سوي مخالفان داخلي نمي تواند ثبات دولت کنوني را متزلزل کند . هدف از تحريم گفتگوهاي ملي فشار بيشتر بر دولت و تعطيلي پارلمان است . پيش بيني هاي مخالفان مبني بر اينکه دولت سقوط ميکند اشتباه بوده  و سياست پيش گرفته توسط آنها همواره با خطاهايي همراه بوده است . 

سيد حسن نصرالله در ادامه سخنان خود با بيان اينکه بهترين اقدام در شرايط کنوني تصويب قانون انتخاباتي جديد با حضور تمامي گروههاي لبناني است و پس از آن از انتخاباتي براي تشکيل دولت جديد بر اساس حضور همه احزاب سخن گفت . دبيرکل حزب الله از نيروهاي چهارده مارس خواست که در مسير اشتباه گام برندارند و بر تصميم خود مبني بر تحريم گفتگوهاي ملي تجديد نظر کنند . 

وي در ادامه سخنان خود به موضوع سوريه نيز اشاره کرد و افزود : هم اکنون اوضاع جاري در سوريه به شدت پيچيده شده است و درگيري هاي اين کشور را نمي توان درگيري ميان حکومت و ملت دانست . افرادي که از موفقيت مخالفان و سيطره آنان بر شهرها سخن مي گويند در اشتباه هستند . حکومت و ملت سوريه همچنان در راستا يکديگر گام برميدارند و تلاشهاي برخي کشورهاي منطقه و جهاني اين کشور را با درگيري هاي مسلحانه داخلي مواجه کرده است. 

وي ادامه داد :‌ هر طرفي که در گفتگوهاي ملي سوريه کارشکني ميکند مسئول خونريزي هاي اين کشور است و آنرا بايد جنايتکار ناميد .هر کسي که فکر مي کند مخالفان سوري مي توانند پيروز شوند، بسيار در اشتباه است. طي جنگ هشت روزه  سه موشک به تل آويو اصابت کرد و بنيامين نتانياهو نخست وزير و ايهود باراک وزير جنگ رژيم صهيونيستي و وزير امور داخلي اين رژيم را وادار کرد دوان دوان به پناهگاه بروند .

دبير کل حزب الله لبنان تصريح کرد اين نشان مي دهد آنچه در سال2006 ميلادي و سال 2008 و چند هفته پيش رخ داد حرکت موقتي نبوده است . بايد اين را ثبت کنيم که اسرائيل قوي، متکبر، مغرور، ترسناک و هولناک براي هميشه پايان يافت .  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار