آلودگی هوا و صدا مهمترین چالش شهر تهران است که با برطرف کردن آن بقیه مشکلات نیز رفع می شود.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران: دکتر محمد قالیباف شهردار تهران امروز در همایش مدیریت آلودگی هوا و صدا در دانشگاه شریف گفت: معضل آلودگی هوا و صدا با کارهای مقطعی و زودگذر کنونی به نتیجه نمی رسد و یناز به راه حل هایی اساسی و پایدار داریم که بتوانیم شهر تهران را از این مشکل نجات دهیم.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور گفت: امروزه کشور ما با همت نخبگان و دانشگاهیان در مرزهای علم و دانش قرار داریم و نسبت به سایر کشورهای دنیا در رتبه های برتری قرار داریم با این وجود چرا باید در حوزه علم و دانش در مرزهای دانش باشیم ولی در زمینه استفاده از آن در زندگی در رده های پائین باشد.

وی چالش های حوزه آلودگی هوا و صدا را مدیریتی و ساختاری دانست و ادامه داد: به نظر می رسد برای حل این معضل توانایی علمی گامی در کشور وجود دارد واین مشکل قبل از اینکه در دانشگاه ها برگردد ناشی از مدیریت ناکار آمد است که در حوزه حمل و نقل دامنگیر ما شده است در هر روز بیش از 1000 خودرو در تهران پلاک می شود.

دکتر قالیباف در ادامه گفت: بعضی از آمارها بیانگر این است که تا 48 درصد خودروهای تولیدی  کشور در تهران فعالیت می کنند و در برخی از خانوارهای تهران سرانه هر خانوار 3 خودرو است.

شهر تهران افزود: مدیریت واحد شهری یک چالش دیگر است که بر مشکلات ما می افزادی و ما به دنبال مدیریت یکپارچه شهری هستیم نه به دنبال مدیریت واحد شهری و با بررسی های انجام شده به ا ین نتیجه رسیدیم که حمل و نقل عمومی اولویت دارترین موضوع برای حل مشکل آلودگی هوای تهران است.

وی تصریح کرد: بین 58 تا 63 درصد کل بودجه شهرداری تهران متعلق به حمل و نقل عمومی است و باید برای حل این مشکل در شهرداری تهران یک بسیج عمومی صورت پذیرد.

وی در پایان به مزیت های مترو اشاره کرد و یاد آور شد: اگر در تهران بتوانیم 218 کیلومتر خطوط مترو را ساخته و بهره برداری کنیم.

از بحران حمل و نقل و آلودگی هوا بیرون خواهیم آمد و در شهرداری تهران به دنبال این ه ستیم که به حمل و نقل از دید مصرف کنندگان نگاه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز سفرها در تهران از مرز 10 میلیون سفر در روز گذشته و در سرویس حمل و نقل تهران از حوزه IT استفاده خواهیم کرد./ع2
برچسب ها: تهران ، مدیریت ، چالش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار