رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: برای تشویق و ترویج پژوهش، از پایان‌نامه‌های پژوهشی یک میلیون تومان حمایت مادی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد هادی زاهدی در نشست خبری هفته پژوهش آستان قدس رضوی با بیان این که در زمینه پژوهش در حوزه کتابخانه دیجیتال و سنتی اقدامات حائز اهمیتی صورت گرفته است گفت: در حوزه کتابخانه دیجیتال، متون مربوط به دانشگاهیان تهیه شده است و به عنوان حوزه‌ای جدید می‌توان به موضوعات پژوهشی مهمی دست یافت.

زاهدی ادامه داد: در مورد کتابخانه سنتی نیز می‌توان به عرصه‌های مختلف پژوهشی دست یافت و کتاب‌های خطی و چاپی، زمینه‌های متعددی برای اطلاع‌رسانی و تعامل و پژوهش دارد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه کتب خطی به مقوله کتاب‌آرایی باید توجه ویژه کرد این در حالی است که متون قدیمی مانند کتاب‌های خطی روی پوست، چوب و کاغذ در کتابخانه آستان قدس رضوی وجود دارد که می‌توان سیر خط کوفی و نوع خط‌ها را در آنها مشاهده کرد.

زاهدی با اشاره به انتشار مجلات این سازمان تصریح کرد: مجله "گنجنامه رضوی" ویژه مخطوطات تاکنون دو شماره انتشار یافته است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: نشریه دفتر«اسناد» ویژه مرکز اسناد، نشریه الکترونیکی «شمسه» در حوزه کتاب‌داری و نشریه الکترونیکی «برهان» در حوزه علوم قرآنی مربوط به کتابخانه تخصصی قرآن و حدیث نیز منتشر می‌شود.

وی افزود: فصلنامه کتاب‌خوانی و اطلاع‌رسانی تنها نشریه علمی و پژوهشی در این زمینه است که در آستان قدس رضوی تولید می‌شود.برای ایجاد زمینه پژوهش بیشتر در پژوهش‌گران، تالارهای تخصصی از جمله تالار مطبوعات فعال است.

زاهدیبیان کرد: در حال حاضر از 16 پایان‌نامه دانشجویی حمایت مادی و معنوی می‌کنیم و حمایت مادی این مرکز حدود یک میلیون تومان است.

برچسب ها: حمایت ، مالی ، پایان نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.