مولف كتاب تفكر و پژوهش پايه ششم ابتدايي گفت: درس تفكرو پژوهش گامي در مسير تبيين زندگي هدفمند در سايه انديشه است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دكتر " ميترا دانشور" در همايش معلمان پايه ششم ابتدايي در كانون الزهراي كاشان افزود: از مجموع 60هزار كلاس ششم در كشور اگر فقط يك هزار كلاس با متوسط 30 دانش آموز به اهداف اين درس برسند، نظام آموزشي 30 هزار شهروند متفكر را براي جامعه تربيت كرده است.

به گفته وي، موضوع و محتواي كتاب تفكر و پژوهش به گونه اي ارائه شده است كه فراگير در بررسي همه جانبه موضوعات زندگي، با سوال درست مواجه شده و بتواند، مسير خود را انتخاب كند.

وي تصريح كرد:در اين درس دانش آموز در مواجهه با سوالات معمول در يك زندگي جمعي، ياد مي گيرد كه فقط خود را مبناي تصميم نبيند و بداند كه ديدگاه آدمها فرق مي كند و بايد به انديشه ديگران هم احترام بگذارد.

به گفته وي، در كلاس تفكر و پژوهش طي سالهاي ششم ابتدايي و اول متوسطه، با سوال هاي پيگير، زمينه اي فراهم مي شود تا طرز تلقي انديشه هاي دانش آموز فر اهم شود و به انتخاب درست برسد.

وي تصريح كرد: محتواي كتاب بر مبناي حكمت نظري و عملي است تا با طرح سوال "اگر شما به جاي او بوديد" به شناخت هويت انسان برسد و اين هدف در قالب داستان، فيلم، سوال در هر درس مطرح مي شود.

دانشور گفت: پرسشگري، با طرح يك سوال خوب ، آغاز مي شود و براي رسيدن به جواب بايد مراحل توليد معيار، قضاوت بر اساس معيار و استدلال را به طور هدفمند طي كند.

معاون آموزش ابتدايي مديريت اموزش و پرورش كاشان گفت: ايستايي و توقف در نظام خلقت بي معنا است و در مقابل آن تحول و دگرگوني، جزئي از ذات آفرينش است و انسان به عنوان نقطه اصلي مخلوقات خدا تجلي مي كند.

"عفت پدرام فر" در اين همايش افزود: نظام آموزش و پرورش به عنوان متولي تربيت انسان هاي صالح، متفكر، آگاه و عالم نيازمند تحول است و معلم و آموزگار ، نقطه اول اين تحول است.

وي بااشاره به كتاب تفكر و پژوهش در سال ششم ابتدايي گفت:يكي از محورهاي اساسي برنامه درسي ملي، موضوع تفكر است كه به عنوان يكي از حوزه هاي يادگيري جديد مطرح شده است تا دانش آموزان بدانند چگونه درمديريت زندگي خود، عقل و فكر را به كار گرفته و از آن بهره مند شوند.

همايش معلمان پايه ششم ابتدايي ابتدايي در كانون الزهراي كاشان برگزار شد و معلمان مناطق كاشان، آران و بيدگل، نطنز، امامزاده، ميمه و مهردشت در اين همايش شركت كردند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.