جنگ بر حوزه پدافند غیر عامل، جنگ میان دانشگاه ها است و دانشگاه های غرب تمام تلاش خود را بر علیه ظرفیت های علمی ما برای ورود به جنگ وارد می کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛‌ جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور صبح امروز در نشست مسئولان پدافند غیر عامل دانشگاه ها و موسسات پژوهشی سراسر کشور که در دانشگاه شهید بهشتی و در دومین روز از هفته پژوهش برگزار شد طی سخنرانی گفت: در دانشگاه های ما باید نظریه ی علمی به معنای دفاع هوشمند و استفاده از تمام مولفه های قدرت برای دفاع طراحی شود.

وی افزود: هم اکنون در دانشگاه های غرب نظریه های مختلفی در خصوص روش های جنگیدن طراحی می شود و ما باید در برابر آن نظریه ها که در دانشگاه های غرب طراحی می شود نظریه های دفاعی ارائه کنیم.

چون جنگ بر حوزه پدافند به غیر عامل جنگ میان دانشگاه هاست و مجموعه ی دانشگاه های غرب تمام تلاش خود را بر این می داند که علیه ظرفیت های علمی ما وارد جنگ شود.

جلالی تصریح کرد: بخش دیگر و یا لایه دیگر جنگ پدافند غیر عامل مردم محور بودن است یعنی مردم را با ابزار روانی به سمت ایجاد نارضایتی در جامعه سوق می دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه پدافند غیر عامل هم اکنون ما در کنترل پیامک های تجهیزات انسان محور بودن متمرکز هستیم و باید رویکردی دانش بنیان و علمی داشته باشیم.

جلالی در ادامه پدافند غیر عامل را در دو بخش طبیعی وغیر طبیعی تقسیم کرد و اظهار داشت و گفت: تهدیدات در حوزه پدافند غیر عامل در بخش طبیعی با منشا طبیعت و میزان عدم آمادگی بشر در خصوص ایجاد تلفات و یا خسارت بوده اما تهدیدات غیر طبیعی به واسطه ی افراد و بشر به وجود می آید که اقدامات مقابله با آن در قالب امنیت است.

وی خاطر نشان کرد: در چشم انداز سال 1404 باید کشوری دانش بنیان با رتبه منطقه ای و جهانی در علوم و فناوری و سپس صنعت داشته باشیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار