مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از تشکیل کارگروهی در ستاد وزارت نفت با هدف یکسان سازی مبنای محاسبه سی ان جی تحویلی به جایگاه ها خبر داد و گفت: امیدواریم تکلیف نهایی در این زمینه را کارگروه مربوطه مشخص کند.

جلیل سالاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با تایید اختلاف چگالی سی.ان.جی تحویلی به جایگاه ها در نقاط مختلف کشور، افزود: چنانچه مبنای قیمت گذاری سی ان جی به جای حجم، وزن باشد، انتظار می رود مشکل جایگاه داران در این زمینه نیز برطرف شود.

وی اظهار کرد: کالیبراسیون کردن سیستم های اندازه گیری نیز، راهکار مهم دیگری است که شرکت ملی گاز ایران باید آن را به طور دقیق کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل اختلاف چگالی سی.ان.جی در اقلیم های مختلف، کارگروه نظارتی در ستاد وزارت نفت فعالیت می کند، تصریح کرد: این کارگروه در دو حوزه قیمت و اندازه گیری بررسی هایی را در دست انجام دارد.

سالاري،‌ اظهار داشت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی قائل به یک شاخص واحد برای محاسبه سی.ان.جی تحویلی به جایگاه داران است، که امیدواریم تکلیف نهایی در این زمینه را کارگروه مربوطه مشخص کند.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تصريح کرد: هم اکنون سی.ان.جی به صورت حجمی _ وزنی (هر مترمکعب 300 تومان و هر کیلو 405 تومان) به جایگاه داران تحویل می شود.
سالاری افزود: استفاده از شاخص وزن برای قیمت گذاری سی ان جی می تواند راهکاری برای رفع مغایرت چگالی سی.ان.جی تحویلی به جایگاه داران در اقلیم های مختلف کشور باشد.

جایگاه داران عرضه سی.ان.جی در نقاط مختلف کشور بر این باورند که چگالی گاز تحویلی به آنها با توجه به تنوع اقلیمی کشور متفاوت است.

به اعتقاد جایگاه داران، اختلاف چگالی گاز سبب شده تا حجم گاز تحویلی با حجم گازی که به مشتری فروخته می شود، مغایرت داشته باشد و زیان قابل توجهی را متوجه آنها سازد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار