مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باید در عرصه بیداری اسلامی با الهام گرفتن از اسلام غنی در جهت رفع چالش‌ها وارد عمل شوند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در نخستین همایش نقش راهبردی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در تحول هندسه قدرت جهانی با بيان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با دانشگاهیان و حوزویان درباره ایجاد تحول در هندسه قدرت جهانی تأکیدات مهمی کردند، افزود: ایشان جهان را در حال گذر و تحول به سمت ساختار سیاسی دانستند و ساختار جدیدی را در مورد جهان مطرح، و شواهدی را نیز در این راستا ارائه کردند.

وی ادامه داد: بحث بیداری اسلامی، شکست آمریکا در غرب آسیا و آینده مبهم اروپا مهمترین موضوعاتی بود که مقام معظم رهبری در این دیدار به عنوان تحولات مهم جهان مطرح کردند و از ملت ایران و خصوصا نخبگان و دانشگاهیان خواستار شدند که در این فضا تنها تماشاگر نباشند و در هندسه جدید جهانی نقش مهمی را ایفا کنند.

حسینی بوشهری تصریح کرد: بیداری اسلامی که امروز در جهان مطرح است اگر درست کاوش شود مشخص می‌شود که نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه ملت ایران دارای موقعیت ویژه‌ای است، اظهار داشت: غرب در ارائه اندیشه تحول‌گرایانه و ایجاد یک گرایش فکری ضعیف عمل کرده است و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با توجه به پیشرفت‌های علمی که داشته است دنیا را متحول می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهیان و حوزویان باید در مسیری که مقام معظم رهبری تبیین کرده است گام بردارند، افزود: نخبگان ایران ظرفیت دارند تا در راستای ایجاد فضایی مطلوب در ساختار جدید جهان وارد عمل شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه دیگر در جهان امروز قدرت، یک حرکت سخت افزاری نیست، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بدون اتکا به نیروی نظامی با مسائلی که در عالم سیاست وجود دارد حالت اغناء را ایجاد کند و این موضوع تنها با اتکا به مولفه‌هایی چون گفتمان‌سازی صورت می‌گیرد.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه ایجاد اغناء در حالت گفتمان‌سازی ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه باید در مقوله علوم انسانی با یکدیگر مشارکت خوبی داشته باشند تا بتوانند به اهداف خود در ساختار جهانی دست پیدا کنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: امروز بحران‌های جهانی چون بحران معنویت و بی‌هویتی را نمی‌توان با استفاده از روش نظامی حل کرد، از این رو باید با حضور در حوزه معرفت و علم، میزان تأثیرگذاری را بالا برد.

حسینی بوشهری یادآور شد: حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باید در عرصه بیداری اسلامی با الهام گرفتن از اسلام غنی در جهت رفع چالش‌ها وارد عمل شوند و علوم انسانی را به علوم اسلامی تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های علمیه باید دین‌شناس شوند و در این مسیر گام بردارند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار