دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي با بيان اينکه غرب درصدد برهم زدن اوضاع جهان اسلام است، گفت: اکثر کشورهاي اروپايي، پس از رهايي از بند شوروي به بند آمريکا درآمدند و اتحاديه اروپا امروز ابزار دست آمريکا شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، علي‌اکبر ولايتي در نخستين همايش نقش راهبردي دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه در تحول هندسه قدرت جهاني با اشاره به اينکه نقش دانشگاه‌ها در هندسه قدرت در جهان از اهميت بالايي برخوردار است، اظهار داشت: امروز بين قدرت در اسلام و غرب، تفاوت جوهري عميقي وجود دارد و ما مشاهده مي‌کنيم که در اسلام، قدرت نتيجه ايمان است.

وي افزود: در طول تاريخ اسلام، هيچ‌گاه علم و ايمان در روبروي هم قرار نداشته‌اند، در حالي که اين موضوع در غرب به وفور يافت مي‌شود و صاحبان قدرت با پول سرمايه‌داري به علم رونق مي‌دهند.

ولايتي تصريح کرد: در غرب، علم در خدمت قدرت خبيث است و همواره در مسير ناصحيح گام برمي‌دارد.

دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به وقوع انقلاب‌هاي جديد در منطقه تصريح کرد: در حال حاضر غرب در صدد برهم زدن اوضاع جهان اسلام است و ما شاهد هستيم که مخالفان بيداري اسلامي در اوضاعي که در سوريه به وجود آمده است، مقصران اصلي هستند و براي تحقق خواسته‌هايشان، به حمايت از مخالفان دولت سوريه مي‌پردازند.

وي تصريح کرد: اکثر کشورهاي اروپايي، پس از رهايي از بند شوروي به بند آمريکا درآمدند و اتحاديه اروپا امروز ابزار دست آمريکا شده است.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل اظهار داشت: امروز شاهد هستيم که در اروپا، دولت در راستاي ايجاد توازن، هزينه‌هاي عمومي را کاهش داده و طبقه معمول جامعه را مورد ظلم قرار مي‌دهد که اميد است اين موضوع نيز با ايجاد موجي جديد در اروپا حل شود.

ولايتي خاطرنشان کرد: ايجاد وحدت و همکاري ميان حوزه و دانشگاه که جزء مطالبات اصلي مقام معظم رهبري بوده، از موضوعات مهمي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: غرب ، بیداری ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار