رئيس سازمان هواپيمايي کشوري اعلام کرد: نياز فعلي صنعت هوايي کشور در فرآيند 10 ساله 600 ميليارد دلار تعريف شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، کاپيتان پهلواني در نشست خبري نمايشگاه راه و شهرسازي با اشاره به اينکه در صنعت هوايي دو مؤلفه اساسي مطرح شده است گفت: صنعت هوايي و هوانوردي با ايجاد بستر مناسب براي آموزش صنعت هوايي از جمله مولفه هاي اساسي در اين زمينه به شمار مي رود.

وي در ادامه افزود: در صنعت هوايي کشور مولفه هايي از جمله مشارکت صنعتگران و راغب شدن بخش خصوصي را فراهم کرده ايم.

وي در ادامه افزود: افزايش ناوگان هواپيمايي و بومي سازي اين صنعت نيز در حال تدوين مي باشد.

رئيس سازمان هواپيمايي کشور با اشاره به اينکه در 10 سال گذشته 45 درصد منابع درآمدي شرکت هاي هواپيمايي در هر کيلومتر اضافه شده است افزود: اين امر انگيزه مناسب را براي سرمايه گذاري، سرمايه گذاران در اين صنعت فراهم کرده است.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: در پروسه ساخت هواپيماي انگيزه مالي براي سرمايه گذاران وجود دارد، بنابراين وجود صنعت هوايي در کشور نشانگر رشد اقتصادي خواهد بود.

وي با اشاره به اينکه توافقات راهبردي براي توليد بالگرد سنگين و نيمه سنگين انجام شده است افزود: در آموزش صنعت هواپيمايي و صنعت مخابرات نيز برنامه هايي در دست اجرا داريم.

پهلواني در ادامه توضيح داد: در حال بسترسازي براي افزايش تعداد پرنده کوچک و بزرگ و زمينه ساخت براي وسايل پرنده را فراهم کرده ايم، در زمينه ساخت هواپيماي 150 نفره نيز با دولت به توافق رسيده ايم.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: برنامه اي براي افزايش تعداد 150 ميليون مسافر و افزايش جابجايي در دست  اجرا داريم.

وي در خصوص هواپيماهاي کوچک 9 تا 19 نفره گفت: با  مشارکت رياست جمهوري و مولفه هاي صنعتي و انجمن ها زمينه را براي اجرا فراهم کرده ايم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار