رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: کاهش نرخ ارز تاثیری در قیمت‌ بلیط‌ هواپیما نداشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد سعید ولی‌زاده با بیان این مطلب افزود: کاهش نرخ ارز تاثیری در کاهش قیمت‌ بلیط‌ هواپیما ندارد و تنها مرجعی که می‌تواند این مبلغ را افزایش یا کاهش دهد سازمان هواپیمایی کشور است.

وی اظهار کرد: نرخ پروازهای خارجی با توجه به قوانین مصوب از جانب سازمان هواپیمایی کشور و دیگر نهادهای ذی‌ربط از شمول ارز مرجع خارج شده و کاهش نرخ ارز در حال حاضر تاثیر مستقیمی بر نرخ بلیط‌های هواپیمایی ندارد.

ولی‌زاده گفت: در این وضعیت تقاضای سفر از مشهد و سایر نقاط کشور به دیگر کشورها به شدت کاهش یافته، بر تعداد مسافران ورودی تاثیر به‌سزایی گذاشته اما ورود مسافر به مشهد را با افزایش روبه‌رو کرده است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان‌رضوی عنوان کرد: بازار سفر همواره دچار نوسانات بوده و مشهد از این امر مستثنی نیست.

ولی‌زاده خاطرنشان کرد: این برنامه‌ریزی می‌تواند با سیاست‌گذاری‌های شرکت هواپیمایی و قطارها و شرکت‌های مسافربری و همچنین اماکن اقامتی تنظیم و اجرا شود.

وی در ارتباط با گرایش مردم نسبت به سفرهای زمینی، اظهار کرد: سفرهای زمینی به برخی از کشورهای همسایه در طول سال وجود داشته که از جمله آن می‌توان به سفرهای زمینی عتبات عالیات عراق، ترکیه و سوریه که در گذشته نزدیک انجام می‌شده اشاره کرد.

ولی‌زاده با اشاره به وضعیت تورهای داخلی و خارجی عنوان کرد: تورهای داخلی و خارجی تابعی از شرایط نرخی در عوامل بسته سفر هستند و یکی از مهم‌ترین عوامل تشکیل دهنده آن حمل و نقل است بنابراین افزایش نرخ بلیط‌های هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری بر وضعیت سفرها نیز تاثیر می‌گذارد به‌ویژه در بسته سفر هوایی که افزایش 105درصدی نرخ بلیط خارجی و 65درصدی بلیط ‌های داخلی تاثیرات بسیاری بر کاهش تورهای مسافرتی داشته است./س


برچسب ها: نرخ ، ارز ، بلیط هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.