رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي گفت: نشانه‌ها از ظهور منظومه‌هاي جديد قدرت در پرتو تحولات جهاني خبر مي‌دهند که منظومه جهان اسلام به ويژه در منطقه آسياي غربي و شمال آفريقا در اين راستا در حال شکل‌گيري است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، ابراهيم حسن‌بيگي در نخستين همايش نقشه راهبردي دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه در تحول هندسه قدرت جهاني با عرض خير مقدم به تمامي مهمانان اين همايش گفت: از کليه اساتيد و همکاران ارجمندي که در طول اين مدت کوتاه، مقدمات علمي و اجرايي اين همايش را آماده کرده‌اند، تشکر مي‌کنم.

وي افزود: واقعيت آن است که تحولات جهاني در حال عبور از پاراداين جاري به سمت پاراداين جديدي است که حاکميت ملت‌ها با اعتقادات و ارزش‌هاي ديني، انقلابي، معنوي و فرهنگي، مردم‌سالاري ديني و اسلامي را نويد مي‌دهد.

حسن‌بيگي اظهار داشت: علائم حاکي از آن است که تحولات جهاني، به ويژه تحولات منطقه‌ غرب آسيا و شمال آفريقا همان راهي را مي‌پيمايد که انقلاب اسلامي در آن بستر پيروز شد، رشد کرد و به بالندگي رسيد؛ امروز ما شاهد نمادها و شعارهاي انقلاب اسلامي در ميان ملت‌هاي به پا خواسته، بالاخص مستضعفين تحت ستم در غرب آسيا و شمال آفريقا هستيم.

رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي تصريح کرد:‌ شاخص‌هايي که در اين کشورها به چشم مي‌خورد عبارت است از حضور مردم در ميادين و اوج گرفتن تظاهرات در روزهاي جمعه. ظواهر اسلامي انسان‌هايي که در اين مراسم حضور دارند، عنوان گذاري‌ها به صورت ابتکاري و براساس فرهنگ بومي و اسلامي، شعارهاي اسلامي که سر مي‌دهند و مطالباتي که دارند و به خصوص ضديت آنها با صهيونيست‌ها و آمريکايي‌ها مشخص است.

حسن‌بيگي افزود: قدرت‌هاي استکباري چه بخواهند و چه نخواهند گفتمان مسلط امروز در منطقه بيداري اسلامي، مشارکت سياسي در سايه مردم‌سالاري اسلامي و ديني، حاکميت احکام اسلام، معنويت، فرهنگ و عدالت است و ديکتاتورهاي وابسته به جبهه استکبار، يکي پس از ديگري به دست ملت‌ها به زير کشيده مي‌شوند و معناي آن، اين است که اگر وعده‌هاي الهي را باور کنيم سنت‌هاي الهي يکي پس از ديگري تحقق مي‌يابد.

وي خاطرنشان کرد: در چهارچوب پاراداين جديد، قدرت‌هاي استکباري و ظالم، توان تاثير گذاري خود را از دست داده‌اند و با چالش‌هاي اساسي در همه حوزه‌هاي فرهنگي، اقتصادي و سياسي مواجه‌اند و با همه تلاش و توان پوشالي خود نمي‌توانند تاثيري در سرنوشت ملت‌ها داشته باشند.

رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي افزود: امروز پس از دو دهه از فروپاشي نظام دو قطبي، تلاش‌هاي آمريکا در تک قطبي کردن نظام جهاني به شکست انجاميده و نشانه‌ها از ظهور منظومه‌هاي جديد قدرت در پرتو تحولات جهاني خبر مي‌دهند که منظومه جهان اسلام به ويژه در منطقه آسياي غربي و شمال آفريقا در اين راستا در حال شکل‌گيري است.

وي اظهار داشت: امروز جمهوري  اسلامي ايران در سايه هدايت‌هاي حکيمانه رهبر عظيم‌الشان خود با توکل و ايمان به خداوند و باور عميق به وعده‌ها و سنت‌هاي الهي و درک درست از مناسبات و تحولات جهاني براساس آموزه‌هاي اسلامي با وجود همه تهديدها و تحريم‌هاي بي‌اثر يا کم اثر زورگويان بي‌منطق عالم، راه پيشرفت خود را در چارچوب الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت که مبين عزم و اراده اين نظام الگو در رسيدن به هدف‌هاي متعالي است با استفاده از توانمندي ملت خداجوي و ولايت‌مدار، پيش برده و به عنوان محور منظومه جهان اسلام قرار گرفته است.

حسن‌بيگي تصريح کرد: در اين همايش سعي شده است که تبيين هندسه نوين جهاني با رويکرد ظهور منظومه جهان اسلام به محوريت نظام جمهوري اسلامي ايران و احياي تمدن اسلامي از طريق توسعه کارکردهاي انسجام‌بخش ميان کشورهاي اسلامي شکل گيرد.

رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي تصريح کرد: انگيزه برگزاري اين همايش اين بود که پس از رهنمودها و مطالبه به حق و حکيمانه مقام معظم رهبري در 22 مرداد سال‌جاري، خطاب به استادان وانديشمندان دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه و با توجه به سرعت و پيچيدگي تغييرات و تحولات جهاني، اعضاي هيئت علمي و اساتيد دانشگاه عالي دفاع ملي در لبيک به اين امر ولايي مصمم به برگزاري اولين همايش ملي نقش راهبردي دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه در تحول هندسه قدرت جهاني، در هفته پژوهش و در سالگرد وحدت حوزه و دانشگاه با مشارکت ساير دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه شدند که اميدواريم اين مسير ادامه داشته باشد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: انقلاب ، اسلامی ، ملت ، مستضعف ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار