سمینار آموزشی طرح ملی شباب (طرح شبکه بزرگ ارتباطی بخش صنعت، معدن و تجارت) به منظور ارائه خدمات و اطلاعات بیشتر در سطح ذی‌نفعان این طرح در خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ در راستای گسترش تجارت و دولت الکترونیک طرح شبکه بزرگ ارتباطی بخش صنعت، معدن و تجارت با عنوان "شباب" در سطح کشور برگزار می‌شود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: شبکه شباب در راستای گسترش تجارب و دولت الکترونیک برای ارائه خدمات به ذی‌نفعان این بخش اجرا می‌شود.

مهدی ماهگلی با اشاره به ویژگی‌های این طرح گفت: ارتباط مستقیم تمام نقاط دنیای موجود بر روی شبکه مستقل، امکان ارائه پهنای باند تضمین شده و امکان ارائه مسیر ارتباطی کاملا امن و امکان تکمیل بانک اطلاعات آماری بخش صنعت، معدن و تجارت از اهم ویژگی‌های این طرح است.

وی، برنامه‌ریزی اقتصادی و ارائه انواع خدمات بازرگانی، واردات و صادرات به ترانزیت کالا برای تجار و اقشار مختلف، ارائه خدمات جدید ثبت سفارش واردات را از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان کرد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به اهداف این طرح اشاره کرد و افزود: ایجاد بستری امن بدون نیاز به اینترنت، ایجاد شبکه خصوصی با مدیریت وزارتخانه امنیت، پایداری خدمات و دسترسی آسان و کیفیت و کمیت مناسب از اهداف این طرح است.

ماهگلی، برقراری ارتباط با سروری با امنیت بالا، رمزنگاری اطلاعات، تضمین کیفیت پهنای باند بالا و پایدار را از مزایای طرح شباب برشمرد.

وی تصریح کرد: تجار، بازرگانان و مسئولان اتحادیه‌های املاک از آموزش‌های این سمینار بهره‌مند می‌شوند./س

برچسب ها: شباب ، صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.