رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افزایش 15 درصدی صادرات کالا در استان طی هشت ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ علیرضا جمیع اظهارکرد: در هشت ماهه امسال 113 میلیون دلار کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی استان صادر شده است.

وی میزان صادرات ماده 210 طی هفت ماهه امسال در استان را 154 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود این رقم در هشت ماهه به 175 میلیون دلار رسیده باشد.

وی عنوان کرد: مجموع صادرات استان از بازارچه ها، گمرکات و ماده 210 حدود 290 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه صادرات کالا به لحاظ وزنی 21 درصد در استان کاهش یافته است، تصریح کرد: با توجه به همجواری استان با کشورافغانستان می توانیم شاهد صادرات در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون نگاه مسئولان استان نسبت به صادرات معطوف بوده است، بیان داشت: به لحاظ ورود کالاهای اسسی در استان نیز باید تجار وارد عمل شوند و در این زمینه نیز می توانیم موفق عمل کنیم و مسئولان حمایت های لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به اجرای طرح شباب در استان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح اجباری شده و تجار و بازرگانان باید تمام عملیات را در بستر الکترونیکی انجام دهند.

جمیع با اشاره به اینکه جوایز صادراتی سال 89 و قبل از آن در استان پرداخت شده است، گفت: در این زمینه 1.4 میلیارد تومان مشوق های صادراتی معوقه بود که به تجار و صادر کنندگان پرداخت شد.

وی ادامه داد: جوایز صادراتی سال 90 و 91 نیز در صورت ارائه مدارک ایران کد از سوی صادر کنندگان پرداخت خواهد شد.

جمیع خواستار ایجاد مصوبه برای طرح های ترجیحی استان با افغانستان شد و گفت: اگر در این زمینه مصوبه ای را برای صادرات و واردات با کشور افغانستان داشته باشیم در توسعه معاملات اقتصادی به استان کمک می شود./ب

برچسب ها: صادرات ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.