اوایل فصل سرما با شروع بارش های فصلی کمبود تاکسی، موج انتقادها و فشارها بر سازمان تاکسیرانی آغاز می شود در حالی که مدیر عامل سابق هم ساز رفتن زد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با رفتن مدیر عامل تاکسیرانی چشم انتظار 17 هزار راننده تاکسی که منتظر گرفتن تاکسی نو بودند بسته و نوسازی ناوگان تاکسیرانی به کما رفت.

حدود هشت هزار نفر از تاکسیرانان برای تعویض خودرو ثبت نام کرده بودند، عده ای حتی خودروی شان را اسقاط کرده و منتظر بودند با پیگیری های مدیر عامل، وسیله ارتزاق جدید را تحویل گرفته تا از رانندگی خسته کننده و کلاج و ترمز گرفتن خودروی بی کیفیت در پایتخت شلوغ خلاص شوند اما بافنده رفت و نوسازی در بلاتکلیفی رها شد.

بافنده در زمان فعالیتش گفته بود که از مشکلات تاکسیرانان آگاه است و تأمین معیشت تاکسیرانان و خانواده هایشان را بعنوان سر لوحه فعالیت قرار داده و بر همین اساس امکان ایجاد تبلیغات بر روی تاکسی را مطرح کرده بود تا به قول خودش از بازار حرفه ای تبلیغات استفاده و درآمد حاصله را به تاکسیرانان برساند.

هر چه بود دل رانندگان تاکسی را خوش کرده بود و تاکسیرانان هم از توجه و حضور مرد مسن و سال دار و با ابهت سازمان تاکسیرانی در کنار خود لذت می بردند.

شعارهای مدیر عامل از هوشمندسازی سیستم پرداخت کرایه در ناوگان تاکسیرانی، توسعه تاکسی های بیسیم، تجهیز تاکسی ها به GPS ‌ و سیستم های هوشمند روی هوا ماند و ورود ناوگان جدید تاکسیرانی به کل فراموش شد.

هم اکنون حدود 75 هزار تاکسیران در سطح شهر تهران فعالیت می کنند و 40 پایانه و 700 خط تاکسیرانی در شهر تهران است که قاعدتا مدیریت و نظارت بر این حجم ناوگان امری مشکل است و مدیری کارآمد را می طلبد.

حالا مدیری روی کار آمده که از طرفی در مصاحبه های رادیویی خود از تاکسیرانان حمایت می کند و در مصاحبه های مطبوعاتی از برخورد با تاکسیرانان متخلف و افزایش گشت های نظارتی و کشف تخلف و مچ گیری از رانندگان تاکسی صحبت می کند که انگار مواضع مشخص ندارد و چند پهلو حرف می زند.

روزی در خبر 20:30 می شنویم که حق شارژهای دریافتی شرکت های تاکسیرانی از رانندگان غیرقانونی است و فردای همان روز مدیر عامل جوان تاکسیرانی در همان برنامه خبری از شرکت ها حمایت می کند.

راننده تاکسی خط دانشگاه شریف طی یک مصاحبه حضوری اظهار داشت: من چند سال است که دیسک کمر دارم و به دلیل بالا رفتن سنم پسرم را می خواهم جایگزین خود کنم اما سازمان به دلیل اینکه مجرد است قبول نکرده و من مجبورم تا شب و حتی جمعه و روز عاشورا در این خط مسافرکشی کنم.

از طرفی دیگر تاکسیرانی پارسال گفت برای تعویض خودرو اقدام کنید و بدلیل تحریم ها سمند را از لیست خودروهای انتخابی حذف شد و ما پژو را انتخاب کردیم الان 9 ماه از سال گذشته اما از ماشین نو خبری نیست به ایران خودرو و سازمان مراجعه کردیم اما به نتیجه نرسیدیم.

بانک صادرات برای گرفتن خودرو 10 میلیون به رانندگان تاکسی وام ارائه می کرد که 4 میلیون برای پس دادن آن باید بهره می دادیم 3 میلیون هم خودمان می دادیم و 3 میلیون هم خودروی فرسوده مان را بر می داشتند آن هم برای خودرویی که نامش پژو است و 2 هفته بعد از تحویل باید موتور باز کرد و روغن کم می کند.

به دلیل خرج بالای ماشین 7 ماه خوابیده بود و حدود یک میلیون خرج آن کردیم از طرفی ماشین بیمه نداشت به بیمه مراجعه کردیم چون بیمه خورده بود یک میلیون و 100 هزار تومان خرج داشت که بیمه نکردم قطعات ماشین هم اگر خراب شود دیگر قطعات نداریم.

از طرفی بنزین برای این کار کم است و از نيمه ماه به بعد بنزین آزاد باید استفاده کنیم کاش مدیر تاکسیرانی یک روز می آمد و شماره تاکسی هایی که در خط کار می کنند را یادداشت و بنزین مان را زیاد کند این حداقل کاری که ما به آن احتیاج داریم./ز

گزارشی از الهه طائمه

برچسب ها: تاکسی ، قطعات ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار