مشکلاتی که مسافران درون شهری با صنعت تاکسیرانی و حمل و نقل شهری دارند از یک سو و بارش باران و نبود تاکسی از دیگر معضلاتی که سرما و باران را به مسافران تحمیل کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نرخ متغیر هر تاکسیران، آلودگی هوا، سوخت کم و ساعت کاری دل بخواهی برای تاکسیرانان منجر به ماندن مسافران در خیابان ها شده است.

از طرفی هر وقت هوا بارانی یا برفی و ترافیک شده کرایه ها را خود به خود دو برابر کرده و مسافر چاره ای جز پرداخت کرایه بیشتر ندارد.

اگر در ایستگاه های خاصی که دارای تردد هستند منتظر تاکسی ویژه آن خط باشید می بینید که یا خودروهای شخصی مسافرکشی می کنند و یا ساعتها در گرما و سرما باید منتظر شد و بعد از اینکه یک تاکسی هم پیدا شد، اگر نرخ کرایه تاکسی را هزار و 225 تومان از سوی سازمان تاکسیرانی محاسبه شده راننده هزار و 250 تومان را گرفته بقیه پول مسافر را نمی دهد اگر مسافر جسارت داشت که این مسئله را می گوید اما چنانچه شخص متواضع باشد با ناراحتی از تاکسی پیاده می شود.

از 7 شب به بعد هم تاکسی که به قول سازمان امین مردم است در تهران نایاب شده و باید به دنبال خودروهای شخصی گشت تا به مقصد رسید.

مخصوصا تعدادی از تاکسیرانان که 7 شب به بعد خط خود را رها کرده و به منزل می روند و جای آن تاکسی های دربست وارد خط شده و با قیمت گزافی دربست می روند.

این جریانات در حالی است که سازمان نظارت بر خطوط تاکسیرانی ادعای نظارت دارد و مسافرین با مشکلاتی بسیار از این دست به سر می برند ما عادت کرده ایم با هر اتفاقی به راحتی کنار بیاییم چون قیمت ها متغیر است و به فاصله یک شب گویی زلزله رخ داده و به آسانی این جریان را هم مانند قیمت لبنیات می پذیریم.

انتظار برای داشتن یک سقف مناسب هم، عده ای از تاکسیرانان را دلخوش به وعده ها کرده تا زیر باران و برف نمانند اما مسیر تاکسی خورهایی وجود دارد که نه اییستگاه تاکسی، نه سقف و نه حتی تاکسی خطی دارد که از مسیر پل صدر به پارک وی می توان اشاره کرد.

امیدواریم که مسئولین فکری به حال این نا بسامانی ها کرده و حمل و نقل عمومی را مفید فایده کنند./ز

برچسب ها: مسافر ، تاکسیرانی ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار