استاد اقتصاد دانشگاه لندن تاکيد کرد اقتصادهاي منطقه يورو، آمريکا و انگليس شرايط بدي دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه ريل نيوز ؛ کاستاس لاپاويتساس درباره بحران اقتصادي اروپا بويژه منطقه يورو گفت اوضاع اقتصادي اروپا در کل خوب نيست بويژه اوضاع براي قشر کارگر بدتر است و پيش بيني مي شود سال آينده اوضاع اين قاره بدتر هم شود. هم اکنون مهمترين نگراني در اروپا درباره منطقه يوروست. در يک يا دو ماه گذشته اوضاع در منطقه يورو نسبتا آرامتر شده است و حتي برخي ارقام اقتصادي بهبود پيدا کرده است به همين علت هم برخي فکر مي کنند بحران منطقه يورو حل شده است در حاليکه اين طور نيست. در واقع آرامش نسبي پس آن برقرار شد که دراگي رئيس بانک مرکزي اروپا گفت که اين بانک نقش خود را براي حل بحران بيشتر مي کند اما حقيقت اين است که اوضاع هر روز بدتر مي شود. 

اگر به اقتصاد واقعي در کشورهايي نظير اسپانيا و پرتغال و ايتاليا و بويژه يونان نگاه کنيد مي توان پيش بيني کرد که سال دوهزار و سيزده سالي دشوار و بحراني خواهد بود. شرايطي که در سال دوهزار و ده و دوهزار و يازده در يونان برقرار بود، به تدريج در کشورهاي ديگر از جمله پرتغال و اسپانيا و کشورهاي ديگر تکرار مي شود. هم اکنون بخش عمده اي از منطقه يورو به سمت رکودي بسيار شديد حرکت مي کند. بحران حتي بر اقتصادهاي مهم منطقه يعني آلمان و فرانسه نيز تاثير منفي گذاشته است.

 آمارها نشان مي دهد اقتصاد فرانسه نيز ديگر سالم نيست و اقتصاد ايتاليا که چهارمين در منطقه يوروست، بسيار ضعيف شده است. در کل منطقه يورو سالي بسيار بد را پيش رو دارد. بحران منطقه يورو بر اقتصاد جهاني تاثير منفي مي گذارد زيرا اين منطقه بخش بزرگي از کل اقتصاد جهان را تشکيل مي دهد. حتي اقتصادهاي اروپايي که در منطقه يورو نيستند بويژه انگليس نيز شرايط بدي دارند. سال آينده سالي بسيار بد براي اقتصاد انگليس خواهد بود. اقتصاد آمريکا نيز شرايط خوبي ندارد و اين کشور تا پرتگاه مالي فاصله زيادي ندارد. در واقع نظام اقتصادي آمريکا راه به جايي نمي برد. گرچه اقتصاد آمريکا در رکود جدي نيست اما شرايط خوبي ندارد.

 حتي کشورهاي عضو گروه بريکس يعني برزيل، روسيه، هند، چين و آفريقاي جنوبي هم نمي توانند اقتصاد جهان را از اين وضع نجات دهند. رشد اقتصادي چين در سراشيبي قرار گرفته و در حال کندتر شدن است. بعلاوه چين ديگر مثل گذشته بازار مصرف کشورهاي توسعه يافته نيست. 

برچسب ها: یورو ، آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار