اجرای پنج دوره برنامه ریاضت اقتصادی در یونان موجب شده است تا سطح نظام خدمات درمانی در این کشور همتراز کشورهای درحال توسعه و قشر کارگر از حقوق اولیه خود در برخورداری از خدمات درمانی کافی محروم شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،  پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست درباره پیامدهای منفی بحران مالی بر نظام بهداشتی و خدمات درمانی یونان نوشت:
اگر چه فصل سرما در حال نزدیک شدن است و کاهش خدمات درمانی در یونان جان بسیاری از شهروندان این کشور را تهدید می کند ، تروییکای صندوق بین المللی پول ، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا همچنان بر کاهش هرچه بیشتر خدمات پزشکی و دارویی در این کشور تاکید دارند که به نابودی نظام خدمات درمانی یونان در دهه های آینده و نیز شیوع بیماریهایی منجر خواهد شد که سالهاست ریشه کن شده اند.  
همچنين؛ دولت یونان برای ذخیره 2 میلیارد و 250 میلیون یورو باید سهم داروهای حیاتی و ضروری بیماران را افزایش دهد و در عین کاهش هزینه های بیمارستان های دولتی در بخش تامین دارو ، ساعات اضافه کاری پزشکان را محدود کند.  
ارائه خدمات درمانی در یونان، از ماه ژانویه به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت و برنامه ها برای کاهش هزینه های بیمارستانی به اخراج هرچه بیشتر کارکنان آنها منجر خواهد شد.  
از سال 2014 به بعد ، هزینه هر نسخه دارو یک یورو خواهد شد و هزینه بستری بیماران از 10 یورو به 25 یورو در روز افزایش پیدا خواهد کرد که این میزان خارج از توان مالی بازنشستگان ، افراد بی خانمان و خانواده هایی خواهد بود که هزینه های زندگی خود را به سختی تامین می کنند.  
در راستای تدابیر ریاضتی در یونان، نزدیک به 50 بیمارستان با خطر تعطیلی در 6 ماه آینده مواجه هستند . دو بیمارستان نیز به علت خودداری دولت از ارائه خدمات بیمه درمانی و قطع حقوق کارکنان آنها، به مدت 4 تا 6 ماه تعطیل شد.  
این در حالی است که بدهی کلی بیمارستان ها به شرکت های دارویی، از یک میلیارد و 300 میلیون یورو فراتر رفته است و اکثر بیمارستان های یونان از تجهیزات مورد نیاز پزشکی محروم هستند.  
زنان در خانواده های فقیرتر که توانایی پرداخت هزینه های 700 تا 1500 یورویی بیمارستان را ندارند، مجبور به زایمان در خانه هستند.  
گفتني است؛ بحران مالی و پیامدهای آن بر نظام خدمات درمانی یونان، موجب شده است تا مرکز کنترل و جلوگیری از بیماریهای اروپا، درباره موج جدید شیوع بیماری ایدز به ویژه در شهرهای بزرگ این کشور هشدار دهد.  
همچنين؛ به دلیل کاهش استانداردهای بهداشتی و درمانی در سراسر یونان، کنترل بیماریهای واگیر بسیار دشوار شده است و بیماریهای تنفسی ، پوستی و سل در این کشور رو به افزایش قرار دارد.  
این در حالی است که پزشکان یونانی نیز به علت اجرای تدابیر ریاضت ریاضتی که به کاهش درامد آنها منجر خواهد شد درصدد ترک این کشور هستند.
برچسب ها: بحران ، مالی ، یونان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار