آخرين نيروهاي رزمي فرانسوي شنبه دو سال پيش از خروج کامل نيروهاي خارجي، افغانستان را ترک کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ حدود دويست سرباز سي و پنجمين هنگ پياده‌نظام بلفور  حدود ساعت چهارده و سي دقيقه به وقت محلي (ده به وقت گرينويچ) افغانستان را ترک کردند.

اين نظاميان قرار است بعد از سه روز حضور در قبرس هجدهم دسامبر به فرانسه بازگردند.فرانسه تنها حدود يک هزار و پانصد نظامي در افغانستان دارد که مربيان، کارشناسان تدارکات و پزشکان نظامي را شامل مي شود و بيشتر آنها در کابل، پايتخت مستقر هستند.

فرانسه که سال دو هزار و هشت کنترل استان کاپيسا و ناحيه سوروبي، دو منطقه راهبردي بسيار مهم را به علت قرار داشتن در جاده کابل به پاکستان در اختيار گرفت، تا چهار هزار نظامي در افغانستان داشت.آخرين نظاميان فرانسوي بيستم نوامبر از پايگاه نيجراب، آخرين موضع خود در کاپيسا به کابل برگشتند.نيکلا سارکوزي رئيس جمهور سابق فرانسه آخر ژانويه از خروج زود هنگام ارتش فرانسه از افغانستان در آخر سال دو هزار و سيزده خبر داده بود.

اما فرانسوا اولاند جانشين سارکوزي با اعلام پايان سال دو هزار و دوازده به عنوان تاريخ خروج نيروهاي رزمي اين کشور اين روند را تسريع کرد.در واقع ماموريت نظاميان فرانسوي که از يازده سال قبل در افغانستان مستقر هستند، تا ژوئن آينده، شش ماه قبل از تاريخ مورد نظر نيکلا سارکوزي به پايان مي رسد.

بعد از آن تنها پانصد نظامي فرانسوي و مربيان نظامي در افغانستان مي مانند. بيش از يکصد هزار نظامي که دو سوم آنها آمريکايي هستند هنوز در چارچوب ائتلاف بين المللي تحت فرماندهي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي، ناتو در افغانستان مستقر هستند.بيشتر اين نظاميان تا پايان سال دو هزار و چهارده از افغانستان خارج خواهند شد. 

برچسب ها: نیرو ، افغانستان ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار