500 تن پنبه تولیدی فارس آماده ورود به چرخه اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدیرامور زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس گفت : امسال فارس با 16 هزار و 534هکتار پنبه از نظر سطح زیرکشت مقام دوم و از نظر عملکرد در واحد سطح مقام اول درکشور را به خود اختصاص داده است.
احمد دزفولی افزود: توزیع بذر طبقات بالا ، توزیع بذر دلینته و ضد عفونی شده و همچنین توزیع بذور زودرس سبب شد تا محصول پنبه امسال نسبت به پارسال از عملکرد مطلوب تری برخوردار شود.
مدیرامور زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس اجرای برنامه های کشاورزی حفاظتی و برنامه ریزی کشت تمام مکانیزه ،استفاده از ریز مغذی و مبارزه به موقع با آفات و علف های هرز در کنار تشکیل کارگاه های آموزشی در سطح ملی را از عوامل مثبت در ارتقای عملکرد امسال پنبه استان برشمرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شش هزار هکتار از مزارع استان با متوسط عملکرد سه هزار و 600 کیلوگرم برداشت شده، افزود: از این میزان چهار هزار و 180 تن وش وارد کارخانجات پنبه پاک کنی استان شده است.
دزفولی بیان کرد: میزان وش تصفیه شده درکارخانجات تاکنون هزار و 496 تن است که دو هزار و 720 عدل به وزن 500تن پنبه محلوج تولیدی در استان آماده ورود به چرخه اقتصاد استان و کشور است.
استان فارس با تولید سالانه نزدیک به دو هزار تن بذر پنبه در طبقات مختلف علاوه بر تأمین نیاز استان، بذر چند استان دیگر را نیز تأمین می کند./س

برچسب ها: تولید ، پنبه ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.