منابع غربی اذعان می‌کنند که تحریم‌ها علیه ایران به بازار بورس ایران رونق بخشیده است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از ايران هسته‌اي، منابع غربی اذعان می‌کنند که تحریم‌ها علیه ایران به بازار بورس ایران رونق بخشیده است.

یگانه تربتی در گزارشی برای خبرگزاری رویترز از دوبی در تاریخ 23 آذر 1391 (3 دسامبر 2012) در این باره نوشت: «تحليلگران بر اين باورند که به رغم تحریم های غرب ارزش سهام ایران طي 4 ماه گذشته 40 درصد افزايش يافته است».

وی اضافه کرد: «ارزش سهام شرکت هايي مانند صنايع شيميايي سينا از ماه اکتبر تا کنون 145 درصد بيشتر شده و طي همين مدت ارزش سهام شرکت پتروشيمي آبادان نيز 18 درصد افزايش يافته است».

رویترز ادامه داد: « اقتصادداني در تهران که خواست نامش فاش نشود گفت تحريم هاي کشورهاي غربي که باعث قطع بيشتر دسترسي ايران با نظام مالي جهاني شده باعث شده ايرانيان ثروتمند به سختي بتوانند پولشان را به خارج از کشور ارسال کنند. افرادي هستند که طي چند ماه گذشته بسيار ثروتمند شده‌اند و اين موضوع به علت کاهش ارزش غير رسمي ريال بوده است. اين افراد در واقع گزينه اي براي ارسال پولشان به بانک هاي خارج از کشور و يا سرمايه گذاري در خارج از کشور ندارند از اين رو پولشان را وارد بازار سهام مي کنند».

 شاخص اصلي بازار سهام تهران در يازدهم دسامبر به رکورد 33889/4 رسيد در حالي که اين شاخص در ماه اوت حدود 24000 واحد بود و در سال جاري متوسط ارزش معاملات روزانه در اين بازار 67 ميليون و 100 هزار دلار رسيد.

رویترز در پایان نوشت: «حسين ابن يوسف رئيس شرکت نفتي مشاوره‌اي نفت و بنزين در آمريکا گفت: اگر کشورهاي خارجي تحريم هاي بيشتري اعمال کنند و يا دولت ايران محدوديت هاي بيشتري را در مورد واردات به اجرا بگذارد شرکت هاي ايراني به علت افزايش تقاضا براي کالاها و خدمات آنها سود بيشتري خواهند برد».
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: تحریم ، ایران ، رویترز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار