با حضور استاندار آذربایجان شرقی عملیات اجرایی معدن و کارخانه کنسانتره مس انجرد با سرمایه‌گذاری شرکت مهر اصل در شهرستان اهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، در سفر یک روزه احمد علیرضابیگی به شهرستان کلنگ احداث این کارخانه در 30 کیلومتری اهر به زمین زده شد.

ظرفیت تولید سالانه این کارخانه در فاز اول 30 هزار تن و در فاز دوم 60 هزار تن خواهد بود.

هزینه اجرای این طرح دو هزار میلیارد ریال برآورد شده و با احداث آن برای 150 نفر در کارخانه کنسانتره و 200 نفر در بخش معدن شغل ایجاد می‌شود.

فضای معدن مس انجرد 40 هکتار است و مدت بهره‌برداری از ذخایر آن 20 سال پیش‌بینی شده است.

کنسانتره به دست آمده در این معدن در کارخانه در حال احداث ذوب و فراوری در شهرک صنعتی شهید سلیمی به کاتد تبدیل خواهد شد.

احمد علیرضابیگی در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: اکنون شرکت مهر اصل به عنوان سرمایه‌گذار این طرح، رقیب شرکت ملی مس ایران محسوب می‌شود و امیدواریم با به نتیجه رسیدن این طرح آن را به عنوان الگو در سطح ملی معرفی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای معدنی در آذربایجان شرقی، افزود: در موضوع اکتشاف و بهره‌برداری از معادن هنوز نتوانسته‌ایم کارهای اساسی انجام دهیم و این طرح می‌تواند گام مهمی در این راستا باشد.

علیرضابیگی ادامه داد: این طرح قطعا خروجی باارزشی خواهد داشت و می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کند که باعث شکل‌گیری صنایع پایین‌دستی مس در منطقه شود.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از سرمایه‌گذار این طرح، تصریح کرد: مجموعه مدیریت استان خود را متعهد می‌داند که به پیشبرد این طرح کمک کند تا باعث دلگرمی سایر سرمایه‌گذاران شود.

وی افزود: کسانی که صاحب جسارت و شهامت در انجام کارهای بزرگ هستند قطعا سود و منفعت آن را نیز به دست می‌آورند.

مدیرعامل شرکت مهر اصل در مراسم افتتاح این کارخانه از راه‌اندازی فاز اول این کارخانه تا 12 ماه آینده خبر داد.

استاندار آذربایجان شرقی احداث معدن و کارخانه کنسانتره مس انجرد را نشانه توانمندی بخش خصوصی در ورود به کارهای بزرگ دانست./ب

 

برچسب ها: آغاز ، عملیلت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
مسئولین محترم .چرا دم از اشتغال میزنیم ولی به خاطر 500فرصت شغلی دو تا روستای پر جمعیت رو که هر کدوم 700خانوار داره رو که کارشون کشاورزی هست رو از هم میپاشید .اونم به صورت غضبی