مراسم تقدير از گويندگان مرحله اول آزمون گويندگي با حضور دكتر محمدحسين صوفي، معاون صداي رسانه ملي، جمعي از مديران، گويندگان و كاركنان راديو، در سالن آمفي تئاتر معاونت صدا برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي معاونت صدا، معاون صداي رسانه ملي ضمن قدراني از شركت‌كنندگان و برگزاركنندگان اين مراسم گفت: همه گويندگاني كه متواضعانه، صادقانه و خالصانه دراين دوره شركت نمودند قابل تقديرند.
وي با بيان اينكه هر يك از گويندگان از صداي متفاوت، تخصص‌هاي گوناگون و لحن‌هاي مختلف برخوردارند، اظهار داشت: صدايي كه از گوينده راديو منتشر مي‌شود، نشانگر تشخص، ماهيت، هويت، شأن و نهايتاٌ محصول رسانه است و فعاليت‌هاي همه جانبه همكاران در بخش‌هاي مختلف راديو، براي انتشارمطلوب صداي گوينده و گزارشگر است.
صوفي از گويندگان به عنوان ناشران و انعكاس دهندگان ماهيت رسانه ياد و تصريح كرد: گوينده راديو بايد آموزش، تمرين و ممارست را در دستور كار خود قرار دهد و تلاش كند تا در مسير رشد و تعالي، هر روز بهتر از روز قبل باشد.
وي تلاش براي افزايش دانش تخصصي و عمومي و پرهيز از زياده‌گويي را از ديگر وظايف گويندگان دانست و يادآور شد: بداهه گويي گويندگان راديو بايد با هماهنگي مدير گروه و يا تهيه كننده باشد
معاون صدا ضمن تأكيد بر رعايت اصول زبان و ادبيات فارسي در گويندگي راديو افزود: اين امر يكي از الويت‌هاي قطعي در گويندگي راديو است كه  تكليف ايراني، اسلامي ملي، ميهني و فرهنگي همه گويندگان است.
صوفي بيان جملات كوتاه و قابل فهم، پرهيز از مطرح نمودن مسائل شخصي در برنامه‌ها، رعايت احترام در صحبت با مخاطب، قرائت متون راديويي قبل از اجرا، پرهيز از ايجاد صداهاي تصنعي، در نظرگرفتن مناسبت‌ها و ساعات خاص و شناخت اصول، سياست‌ها و خطي‌مشي هاي سازمان و پايبندي به آنها را از ديگر وظايف گويندگان راديو برشمرد.
وي با اشاره به اينكه گوينده راديويي پس از ورود به سازمان شخصيت حقوقي مي‌يابد، گفت: رعايت شأن داخلي سازمان براي گويندگان لازم است. اين در حالي است كه رفتار خارج از سازمان گويندگان نيز بايد تؤام با رعايت ادب و احترام باشد.
صوفي با بيان اينكه عموماٌ مخاطبان راديو فرهيختگان هستند، گفت: طبق آخرين نظرسنجي كه در تابستان 91 انجام شد، افراد داراي تحصيلات عالي جزو مخاطبان اصلي راديو هستند و هرچه قدر سواد مخاطب در ايران افزايش پيدا مي‌كند، گرايش آنها نيز به راديو افزايش مي‌يابد.
معاون صدا با بيان اينكه وقوع تحول، لازمه تحقق استراتژي جذب مخاطب و مخاطب‌آفريني است، تصريح كرد: براي وقوع اين تحول نياز به برنامه‌ريزي به ويژه در زمينه آموزشي داريم كه برگزاري آزمون گويندگان نيز اقدامي در اين زمينه بود.
صوفي در پايان از زحمات اساتيد، برگزار كنندگان و شركت‌كنندگان در اين آزمون قدراني كرد.
 در بخشي از اين مراسم نيز از گويندگان برتر و اساتيد مرحله اول آزمون گويندگي تقدير شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار