مسئول هموویژلانس سازمان انتقال خون کشور بر لزوم فراگیر شدن نظام مراقبت از خون در کشور تاکید کرد و گفت: خون اهدائی در کشور با تجهیزات پیشرفته آزمایش می شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر فریده جلالی با بیان این مطلب اظهار داشت: فرایند مختلفی در خون صورت می گیرد که باید با دقت و ارزیابی علمی و اصولی این عوارض شناسائی گردد.

وی افزود: خون اهدائی، با تجهیزات پیشرفته آزمایش می شود تا هر گونه بیماری و مشکلی به خوبی رصد شود و پس از پیمودن این مرحله در هنگام تزریق باید مراقبت های خاصی صورت پذیرد تا سلامت و حیات بیمار به خطر نیفتد.

متخصص پاتولوژی و مسئول هموویژلانس سازمان انتقال خون کشور با اشاره به انجام هماهنگی های منسجم در سراسر کشور در خصوص هموویژلانس یا مراقبت از خون تصریح کرد: نظام مراقبت از خون باید فراگیر شود زیرا با کوچکترین اهمال و بی توجهی منجر به فوت بیمار خواهد شد و لطمات جبران ناپذیری را ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: اسلایدهای آموزشی در اختیار مراکز درمانی پیرامون اهمیت مراقبت از خون و تشخیص عوارض تزریق خون به بیمار در اختیار پزشکان و پرستاران قرار گرفته است.

دکتر فریده جلالی خاطرنشان کرد: اولین آئین نامه وزارت بهداشت خون در سال 80 تصویب و کمیته ارزیابی و نظارت بر مراقبت های خون در بسیاری از استانهای کشور تشکیل شد و در سال گذشته بیش از 600 مرکز درمانی در سراسر کشور در این زمینه مورد ارزیابی قرار گرفت. /ح
برچسب ها: اهدا خون ، آزمایش ، پلاسما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار