حضور گسترده مردم برای اهدای خون در روز تاسوعا و عاشورای حسینی باعث رشد آمار برخی شهرهای کشور در اهدای خون شده است.

دکتر بشیر حاجی بیگی، مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:اهدای خون در کشور امری مهم و حیاتی است و خوشبختانه مردم کشورمان با حس نوع دوستی که در وجود انسان هست همواره به این امر اقدام می کنند.

وی افزود: امسال با توجه به فرا رسیدن ماه محرم هموطنان عزیزمان نیز حضور پرشوری در پایگاه های انتقال خون داشته اند به طوری که امسال در کشور بیش از 37 هزار واحد خون از هموطنان داوطلب برای اهدای خون دریافت شده است.

حاجی بیگی تصریح کرد: تهران در روز تاسوعا و عاشورا بیشترین آمار خونگیری را داشته است اما بسیاری از شهرها نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری در اهدای خون داشته اند که این شهرها به ترتیب عبارتند از البرز، قم، کهکیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی، اصفهان و آذربایجان غربی.

مدیر کل روابط عمومی انتقال خون استان تهران خاطر نشان کرد: خوشبختانه با حضور پرشور عزاداران حسینی میزان ذخایر خونی به مقدار قابل توجهی افزایش یافته ولی از آنجایی که نیاز به خون و فرآورده های خونی مختص زمان خاصی نیست از شهروندان خواهشمندیم که به صورت مستمر مراجعه کنند تا از این طریق بتوان کمک بیشتری به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی داشت./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.