برگزاري نمايشگاه سالانه سفالگران ايران و نمايشگاه 10 روز با عكاسان ايران از مهمترين رويدادهاي تجسمي در هفته اي كه گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران، هنرهاي تجسمي در هفته اي كه گذشت با رويدادهاي مهمي چون برگزاري نمايشگاه سالانه انجمن سفالگران، نمايشگاه 10 روز با عكاسان ايران روبرو بود.
بنابر اين گزارش، در ابتداي هفته اي كه گذشت نمايشگاه سالانه انجمن سفالگران ايران در خانه هنرمندان ايران برگزار شد.
در اين نمايشگاه سفالگران به سوژه اي متفاوت پرداخته بودند.
در نمايشگاه سالانه انجمن سفالگران ايران پرنده هاي سراميكي كه حاصل تلاش هنرمندان سفالگر ايران است به نمايش گذاشته شد.
از حاشيه هاي اين نمايشگاه بايد به فضاي محدودي كه در اختيار انجمن سفالگران به منظور نمايش آثارشان اختصاص داده شده بود، اشاره كرد.
تعداد آثار و جذابيت پرنده هاي سراميكي سفالگران گنجايش نمايش حداقل در دو گالري را داشت كه متأسفانه اين اتفاق نيفتاد.
يكي ديگر از برنامه هاي اين انجمن درپي برگزاري نمايشگاه پرنده هاي سراميكي دعوت از سفالگر ايراني استاد اسكندري كه نزديك به سه دهه است كه در انگلستان به گسترش هنر سنتي سفال ايران مي پردازد، به ايران بود.
اسكندري درپي بازديد از نمايشگاه سفالگران، ورك شاپ نيز برگزار كرد.
اين هنرمند ايراني، مقيم انگلستان روز پنجشنبه 24 آذر ورك شاپي در زمينه هنر سنتي سفال ايران برگزار كرد.
البته نمايشگاه سفالگران ايران كه با عنوان پرنده هاي سراميكي در خانه هنرمندان ايران برگزار شده است، هنوز به پايان نرسيده بنابر اين تا سي ام آذر فرصت داريد كه از اين نمايشگاهي كه در نوع خود كم نظير است، ديدن كنيد.

* نگاهي به تاريخچه عكاسي ايران
يكي ديگر از رويدادهاي مهم تجسمي تهران در هفته اي كه گذشت برگزاري نمايشگاه عكاسان ايران با عنوان 10 روز با عكاسان ايران بود. در اين برنامه گسترده كه با كمي تأخير به لحاظ زماني برگزار شد نمايشگاهي از آثار هنرمندان پيشكسوت عكاسي ايران برگزار شد.
در ادامه اين نمايشگاه، نمايشگاه ديگري نيز با عنوان عكس هاي زلزله كه دربرگيرنده عكس هاي زلزله آذربايجان از نگاه عكاسان به ثبت رسيده بود، هم برپا شد.
درپي اين دو نمايشگاه تأثيرگذار نمايشگاه ديگري نيز با عنوان عكس هاي اعتياد كه در برگيرنده بخشي از عكس هاي جشنواره بين المللي اعتياد به دبيري رومين محتشم بود، گشايش يافت.
برنامه 10 روز با عكاسان ايران شامل نمايش  فيلم مستندي از تاريخ عكاسي ايران هم بود.
برنامه 10 روز با عكاسان ايران با هدف گردهمايي عكاسان ايران در برناه اي گسترده در خانه هنرمندان ايران برگزار شد.
در ادامه نمايشگاه و برنامه هاي 10 روز با عكاسان ايران فيلمي نيز با عنوان عكس هاي ناتمام عكاسي به ياد استاد فقيد عكاسي ايران بهمن جلالي به نمايش گذاشته شد.
برنامه هاي اين رويداد بزرگ عكاسي تا سي ام آذر در خانه هنرمندان ايران ادامه دارد.
البته در كنار تمام اين برنامه هاي متنوع كه حول محور عكاسي ايران است، نمايشگاه كتاب عكاسي كه دربرگيرنده تاريخ عكاسي و نيز عكاسي جهان است در كنار عكس هاي كم نظير در قالب كتاب هاي نفيس در نگارخانه مميزخانه هنرمندان ايران برگزار شده است.
عكس و عكاسي جزء هنرهايي است كه هر كسي به آن علاقمند است و اين علاقمندي ارتباطي به اطلاع داشتن يا نداشتن در ارتباط با اين حوزه ندارد بنابر اين همه كساني كه به تاريخچه عكاسي ايران علاقمند هستند، مي توانند تا سي ام آذر به نگارخانه هاي خانه هنرمندان ايران مراجعه كنند.

* تازه ترين سوژه هاي عكاسي در قاب عكس
از ديگر برنامه هاي تجسمي مي توان به برگزاري دو نمايشگاه عكس كه در نوع خود كم نظير بودند در نگارخانه كمال الدين بهزاد اشاره كرد.
در اين نمايشگاه عكس هايي از طبيعت زيباي ايران به نمايش گذاشته شده بود.
در عكس هاي اين نمايشگاه عكاسي تلاش كرده بود از دريچه دوربين خود زيبايي هاي مناطق مختلف ايران را به نمايش بگذارد.
در عكس هاي نمايشگاه طبيعت ايران در همين نزديكي ها، كساني كه تمامي مناطق ايران را نديده اند، مي توانند به اين نمايشگاه مراجعه كنند.
در بخش ديگري از اين نمايشگاه هم عكس هايي از پنجره هاي كشورهاي مختلف از جمله فرانسه، يونان، تركيه به نمايش گذاشته شده است.
استاد زهرا مسعودي امين در سفرهايي كه به اين كشورها داشته به سوژه اي ناب كه تاكنون به آن توجه چنداني نمي شد، پرداخته است و آن را به ثبت رسانده است.
پنجره هايي كه بعضاً كمي تخريب شده اند و گذر چند صد ساله را ديده اند اما همچنان استوار مانده اند.
پنجره ها در قاب عكس جذابيت مضاعفي را پيدا كرده است.
درپي برگزاري اين نمايشگاه ها و رويدادهاي مهم تجسمي در ابتداي هفته آينده نيز سومين دو سالانه مجسمه سازي تهران در مركز فعاليت هاي مجسمه سازي تهران (نگارخانه برگ) برگزار خواهد شد./ي2
برچسب ها: نمایشگاه ، سفال ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار