دبیر کل شورای عالی برنامه ریزی فناوری اطلاعات طب سنتی ایران گفت: برای اولین بار توسط پزشکان خراسانی، شیعیان امارات با طب سنتی و اسلامی ایران اشنا شدند.



نوید کمالی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: کشور امارات به عنوان همسایه جنوبی ما دارای مشترکات فرهنگی و اسلامی زیادی با کشور ما است که این خود زمینه ای مناسب برای گسترش مناسبات فرهنگی بین دو کشور است .

وی ادامه داد:حضور پررنگ شیعیان در دبی به عنوان کلان شهر امارات متحده عربی جایگاه ویژه ای را برای این شهر در سطح منطقه بوجود آورده است که این خود می تواند پتانسیل مناسبی برای تقویت جایگاه شیعیان در جهان عرب باشد .

عضو انجمن علمی تجارت الکترونیک ایران ابراز داشت: از این رو بهره گیری از سبک زندگی اسلامی – شیعی در حوزه های مختلف زندگی شهروندان امارات از جمله بهداشت و درمان می تواند موجبات ترویج فرهنگ اصیل تشیع در منطقه گردد .

وی بیان کرد:بهره گیری از درمانهای بومی و اسلامی علاوه بر آغاز بهره گیری از سبک زندگی اسلامی در بین خانواده های مسلمان می تواند گامی در رابطه با قطع وابستگی دارویی به کشورهای حامی صهیونیزم جهانی باشد .

کمالی تصریح کرد: موسسه تحقیقات حجامت ایران در استان خراسان رضوی و اتحادیه گیاهان دارویی شهر مقدس مشهد آمادگی کامل در راستای اعزام اساتید و پژ­وهشگران عرصه طب سنتی و اسلامی به کشور امارات و ارائه آموزش به شهروندان و شیعیان این کشور را دارا می باشند .


برچسب ها: فناوری ، اطلاعات ، طب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.